Holmenkollen Tennisklubb

Nylig blitt pensjonist men jobber litt som konsulent på oppdrag.

Det går i perioder. Hørte mye på amerikansk «West Coast» og irsk/skotsk folk rock før.

Nå bestemmer spillelister og radioen hva jeg hører på, men liker best ballader, mainstream pop/rock og cross-over. Hører stadig mer klassisk musikk og har fått fornyet forkjærlighet for irsk musikk.

Skreimølje med godt tilbehør og den nordnorske gourmetpoteten, Gulløye.

Kildevannet på hytta! Så godt at jeg en (kort) periode også bar med vann hjem! Sier ikke nei til bobler eller en god rødvin heller.

Startet med tennis i voksen alder etter at håndballen var lagt på hylla. Mine første nybegynnerkurs tok jeg da jeg bodde noen år i Japan. Fra da av var jeg helt hekta.

Trumfer alle ballsporter jeg har vært borti. Det er jo så gøy! Utfordrende men med muligheter til å bli bedre – hele tiden, hele livet – tror jeg da. Det er den store motivasjonen. En fantastisk treningsform og veldig sosialt.

Solveig Strømme i single, fordi det alltid har vært utfordrende og gøy å møte henne til dyst - og fordi jeg ennå har til gode å slå henne….

Sommerturneringen i Stavern og NTVs utenlandsturnering. Veldig sosiale og hyggelige turneringer.

Prøver å være ute i god tid. Er en slow starter og kunne med fordel vært bedre på oppvarming.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

2-5 timer.

Blir det noe annen trening i tillegg til  tennisen?

Golf, turer i marka/på fjellet, ski.

Styrketrening? Dessverre litt av og på der, dvs. periodetrening!

Før, ja – nå bare som reserve ved behov.

Forehand, vel å merke når fotarbeidet er på plass!

Grus

Federer og Casper Ruud! Begge har både spillet, mentaliteten og personligheten. Det er bare å bøye seg i hatten for Casper for hva han har oppnådd på kort tid og hvordan han opptrer både på og utenfor banen.

Nå BURDE det ha stått, eller vært under utbygging, et nytt tennisanlegg på Midstuen for Holmenkollen og på Barketomta (Fossum) for Eiksmarka! Det er så trist at det er til å grine av at disse to prosjektene ikke er blitt noe av. Uff og uff for noen politikere!!

Kristian Andenæs