Bengt Brattegaard

1973

Lier Tennisklubb

Hovedtrener i Svelvik Tennisklubb

Går mest i rock for min del, Når barna styrer musikken blir det mest listepop. Taylor Swift og Billie Eilish går ofte på repeat i heimen.

Alt asiatisk, men en ekte italiensk pizza er aldri feil.

Cocio sjokolademelk er en favoritt, og alle varianter med iskaffe fra Tine.

Jeg begynte å spille tennis da jeg var 6 år. Det var en på fotballaget jeg spilte på som inviterte meg til å være med på en tennistrening. Etter det ble jeg helt hekta og sluttet etterhvert med fotball og bandy for å satse på tennis.

Av alle ballsporter jeg har drevet med er tennis en soleklar favoritt. Jeg liker det mentale og taktiske ved spillet og det at det både er en individuell sport og en lagsport.

Her må jeg si Daniel Picard. Vi trener mye sammen og det blir alltid en real fight på treningene. Han er utrolig sterk i hodet og har kanskje Norges beste dropshot.

NM veteran utendørs er min favoritt-turnering. Alltid hyggelig å slå av en prat med gamle kjente. Jeg må også nevne at det å spille VM for lag i Tyrkia for Norge var en stor opplevelse. Håper jeg får muligheten til dette igjen.

Har egentlig ingen ritualer før kamp. Hvis jeg kjenner spilleren jeg skal møte pleier jeg å legge en liten game plan. Ikke alltid like lett å følge.

Nå jobber jeg som tennistrener, så det blir en del timer på banen i løpet av uken. Prøver å få til litt egentrening også, og er fornøyd hvis jeg får spilt 3 timer pr. uke.

Ettersom jeg er i aktivitet hver dag som trener, har jeg ikke så mye overskudd til annen trening enn tennis. Hender jeg tar noen knebøy og litt benkpress.

Helt klart. Jeg er lagkaptein for Lier Tk sitt første lag. Vi spiller i 4 div. og har ambisjoner om opprykk i år.

I gamle dager var det backhand, men nå tror jeg at forhand er favorittslaget.

Grus. Ingenting er bedre enn å spille på en grusbane i perfekt stand.

Vanskelig å velge et forbilde, men jeg likte fighteregenskapene til Thomas Muster

Vi holder på med et hallprosjekt i Lier og jeg håper vi får realisert dette. Lier Tk har 300 medlemmer og vi har som mål å bli en helårsklubb innen få år.

Til slutt  vil jeg takke NTV for den flotte jobben dere gjør.

Tutta Mykland