Lauren Pedersen

1979, i Wellington, New Zealand

Oslo Tennisklubb (siden jeg flyttet til Norge for 16 år siden)

Jeg har akkurat grunnlagt et nytt “sports tech” selskap - SportAI (sportai.com). Vi bruker AI (computer vision og maskinlæring) til å analysere teknikk, for eksempel til tennis, golf eller padelslag. Dette kan brukes av sportsfasiliteter, trenere, TV eller til å få tilpassede produkt-anbefalinger for racketer. Jeg elsker kombinasjonen av sport og teknologi, så det er en drøm å starte dette selskapet.

Fleetwood Mac

Østers

Selvfølgelig avhengig av situasjonen, men det er vanskelig å slå en New Zealandsk pinot noir (for the record så er det selvfølgelig ikke dagligdags for en topptrent idrettsutøver som meg :)

Jeg fikk min første racket da jeg var fem år, men begynte å spille regelmessig da jeg var 10. Jeg spilte alle juniorturneringer i New Zealand og takket ja til en NCAA divisjon 1 tennis scholarship for å studere på American University i Washington DC. Det var helt fantastisk.

Jeg elsker å spille tennis. Mestringsfølelse, trening, det sosiale, og alle mulighetene det bringer. Jeg kan ikke tenke på en grunn til å slutte (ok… kanskje knærne mine ikke alltid er enige!)

Noen som jeg vet kan slå meg hvis ikke jeg spiller mitt beste (og spesielt når jeg klarer å vinne!)

ITF Masters World Team Championships - det var en fantastisk opplevelse som jeg håper jeg kan bli med på igjen!

Jeg hører på Eye of the Tiger og løper rundt byen, samme som Rocky :)

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

Så mye som mulig og gjerne tidlig om morgenen! Om vinteren er det ofte bare 2 timer i uken - det er vanskelig å booke baner utenfor arbeidstid nå, og OTK er en byggeplass. Jeg gleder meg veldig til den nye hallen på OTK er ferdig. I tillegg spiller jeg en del i Spania, hvor vi har et hus en times tid øst fra Malaga.

Blir det noe annen trening i tillegg til tennisen?

Ja - jeg trener flere ganger i uken på Evo, som var en sponsor av det norske laget (damer 40+) til VM i fjor. Jeg trener også på et “hot studio” - det heter “Inferno hot pilates” og er intervalltrening i et 40 graders rom. Høres sprøtt ut, men det er fantastisk, spesielt på disse kalde vinterdagene.

Ja! Heia OTK damer!

Serve (på en god dag). Ellers er det egentlig ikke et slag - det er at jeg aldri gir opp.

Gress! Vi hadde noen turneringer i New Zealand på gress da jeg vokste opp. Nå må jeg kanskje sikte mot Wimbledon for å få en ny mulighet!

Jeg har egentlig ikke noe forbilde, men jeg lærte virkelig mye av min første trener i New Zealand, Simon Finlayson. Han trener nå i Tyskland. Han var tøff mot oss juniorer, men var også vår beste kompis.

Jeg elsker å spille Masters tennis og jeg er veldig takknemlig for alle som bidrar til NTV.

Jeg tror de fleste, enten de er 30 eller 80, elsker å føle at de er en mester, men kanskje ikke en veteran. Jeg støtter å gå mot Masters-navngivningen.

Jeg tror Norge har sjansen til å prestere høyt på ITF Masters-touren – men vi trenger sponsorer for å hjelpe lagene våre med å dra til VM og for å bringe ITF-turneringer til Norge. Jeg er ekstremt takknemlig til de som sponset laget vårt i fjor (EvoHokksund BetongOTKBeckmannBeth's BeautyAmundsen Sports). NTV står for helse, motivasjon og vennskap for livet – gi meg beskjed hvis du kjenner selskaper som ønsker å innrette seg etter disse egenskapene.

Rune Grenager - som jeg var så heldig å treffe gjennom VM i Tyrkia i fjor.