Tromsø Tennisklubb

HMS-rådgiver ved UiT Norges arktiske universitet

Ut i fra spillelista mi den siste tiden: Highasakite, Morten Abel, Røyksopp, Ella Marie Isaksen, Bruce Springsteen, Coldplay, Billie Eilish, Alfred Hall, Ylva, Stromae, Massive Attack og mye korpsmusikk.

Møsbrømlefse – alle lefsers Rolls Royce -varm og søt lefse fra Saltenområdet, gir meg vann i munnen bare jeg tenker på det.  Et must til middag hver gang jeg er på hjemmebesøk i Bodø.

Definitivt kaffe, med havremelk.

Prøvde ut tennis i studietiden i 1994, i gamle tennishallen på Stakkevollveien i Tromsø. Husker jeg beundret slagene til Trond Edvardsen og Dag Roti. Etterhvert startet jeg på kurs i 1999.

Liker å være i bevegelse. Og med tennis får jeg blåst hodet for tankespinn, det utfordrer meg mentalt samtidig som jeg får trent, og er sosial. Nye motstandere - nye utfordringer. Det blir jo ikke bedre enn det. Jeg har det gøy og flirer mye på banen.

Har ingen spesielle, men synes Anne Helen Olsen er en utfordring - som jeg mang en gang har brynt meg på, og enda ikke vunnet over.

Midnight Sun Cup i Bodø rundt St. Hans. Forsommeren i Bodø er nydelig om været slår til. Fine folk i Bodø.

Fanger opp svake punkter hos motstander og diskuterer strategi med min gode makker Johanne. Spiser et godt måltid. Bytter overgrep. Varmer opp. Spiller best når jeg er skikkelig varm.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

Ca 4-5 timer pr uke; 2 timer double, 1,5 time damelag og 1-2 timer singel.

Blir det noe annen trening i tillegg til tennisen?

Lufteturer med hunden, gjerne på fjellet og i fjæra. Noe løping om sommeren for å holde formen vedlike. Gjør mye hagearbeid også. Om vinteren blir det ofte skiturer.

Ja, trener med damelag 1 og 2.

Begynner å bli veldig god på serve returen, men backhand er slett ikke verst.

Artig å spille på grusbane – noe uforutsigbart og herlig å være ute.

Andy Murray, Serena Williams, Gael Monfils.

Flere kommuner og idrettslag bør tørre å satse på tennisbaner/ touchtennisbaner ved skoler og ute i lokalmiljøet.

Rune Skjervagen, Narvik TK