1959

Tromsø Tennisklubb

Tromsø Tennisklubb. Halv stilling i administrasjonen.

Jeg har fem store på B. Beatles, Bowie, Bach, Bush (Kate) og Bob D, men legger gjerne til mer ukjente som Henryk Gorecki og Finn Coren (sjekk ut!)

Røkt torsk (med godt med smør over potetene!)

Tørt, vått, hvit, rødt, blankt, boblende, svalende, sterkt, syrlig, brunt, bittert, osv.

På min 50 års dag!

Jeg ble hektet fra første dag jeg prøvde tennis. Jeg ble fascinert av spennvidden i dette spillet. Fra det noe så tilsynelatende enkle som å slå en ball fram og tilbake over et nett, til alle de vanskelighetene man støter på når man prøver å gjøre dette i et stadig høyere og høyere tempo! Man blir virkelig aldri utlært i dette gamet! Men jeg har tenkt å holde på til jeg bli 90. Og en dag knekker jeg koden!

Og skulle det likevel ikke skje, så kan jeg likevel se tilbake på mange hyggelig stunder på tennisbanen i samvær med likesinnede. Der vi sammen kobler av fra hverdagen.

Tor Allan Antonsen. Fordi jeg alltid drømmer om å slå ham, men aldri klarer det. Tor var den første jeg møtte i kamp og siden har det gått galt gang på gang. Han kommer alltid opp med noe nytt som setter meg ut.

Jeg må si jeg synes det er trivelig å komme til Bodø å spille MSC på våren. I vind, regn, og sol om hverandre! Og med mange hyggelige stunder på banketten i klubbhuset (sic! Dette var tungt å skrive for en ihuga Tromsøværing)

Jeg trenger minst en halv time for å få i gang kroppen, men klarer sjelden å gjennomføre det. Det resulterer i kaldstart på legemet, og jeg blir kortpustet i de første fire gamene. Og høy puls går som kjent ut over presisjonen! Ellers har jeg noen mantra som jeg repeterer til meg selv jevnlig. Men uten at det ser ut til å hjelpe.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

Fire deilige ganger i uka (en dobbel økt, en singel økt, en lagøkt og en teknikk økt.

Blir det noe annen trening i tillegg til tennisen?

Skiturer og noen fjellturer i helgene

Ja, jeg er med på TTKs herrelag 2

Jeg spiller litt hodeløs tennis. Tar for stor risiko. Men dumhet kan også være en styrke! Så her må jeg svare: serve og volley!

Plexipave (og grus, men kun på slutten av sesongen)

Casper Ruud (som jeg var så heldig å få heie på under Roland Garros i 2019)

Kom til Arktis Lys 2021! Verdens nordligste tennisturnering. Og bli samtidig med på å feire Tromsø tennisklubbs 100-års dag!

(Enda en uke til påmeldingsfristen!)

100-års Jubileum i Tromsø, så vi holder profilen her en måned til. Jeg utfordrer Anne-Kristin Bjørnbakk