Fødselsår

Klubb

Lillehammer Lawn Tennisklubb

Yrke og arbeidssted

Lærer hos Lillehammer Læringssenter. Norsklærer for arbeidsinnvandrere og flyktninger som ønsker B1 og B2 nivå for å ta fagbrev, høyere utdanning eller få autorisasjon.

Hvilken musikk hører du på

Jeg liker godt Elton John, Adele, Lady Gaga, Ramazzoti, The Weeknd, Marricone. Det er laget så mye god musikk og filmmusikk så jeg hører på mye forskjellig.

Favorittmat

Sjømat er favoritt, men liker godt saftig kjøtt på grillen om sommeren.

Favorittdrikke

Pepsi Max/Coca cola light.

Jeg begynte da jeg var i midten av 30 årene.

Først og fremst er det gøy. Dessuten liker jeg at man kan være både sosial og aktiv samtidig. Sist, men ikke minst er tennis en helsegevinst!

Bodil Sjølstad. Hun er utrolig rask og har et godt treff. Vi har mange jevne game.

En turnering der sola skinner, gjerne 23 grader, vindstille og mange blide tennisentusiaster er nok en favoritt.

Hvordan forbereder du deg til kamp.

Jeg liker å drikke godt med vann eller juice før kamp, sørge for å ha litt mat i magen og legge inn tid til en liten joggetur.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

Ca. 6 timer

Blir det noe annen trening i tillegg til tennisen?

Jeg er medlem på Sats og er der ca. 2 ganger i uka. Om vinteren går jeg gjerne på ski, klassisk og skøyteski.

Lagtennis

Ja, vi har hatt et damelag de to siste årene etter en laaang pause uten. Herrene har to lag.

Beste slag

Backhand.

Favorittdekke

Hardcourt, men begynner å bli mer og mer glad i grus og det store gule på himmelen.

Forbilde på banen

Rafael Nadal og  Rune Braanaas Abrahamsen

Ting på hjertet

Jeg håper at region innlandet vil arrangere turneringer i fremtida. Lillehammer har fem grusbaner og tre innendørsbaner. Du er velkommen!

Arve Sjølstad