1943

Ullern tennisklubb

Distriktslege i Finnmark 70-75. Kirurgi + gynekologi på sykehus 6 år.

Fra 1981- Bydelslege 1-bydelsoverlege- senere fastlege på Ullern til pensjon 72 år. Spesialist i alm.med. Hjelper fortsatt mange av mine gamle pasienter. Fortsatt sensor på Universitetet  i kirurgi og medisin.

Sinatra-Beatles-Nordstoga-Mozart.

Selvfisket ørret. Ryper. Hellefisk.

« Gul morder» = 1/3 gin, 2/3 Dry Martini. Skvise en hel sitron + barneskje sukker. Mange isbiter.

Blandes i shaker. Stemningen stiger fort !

7år. Lite tennis pga jobb etter fylte 20 år. Deretter 40 år med «Birken» på ski sykkel og løp. Utallige 10 kilometre + 7 helmaraton. Mange merker i Birkebeinerarrangementene.

I moden alder finnes det neppe noen bedre idrett. Jeg er en utpreget singlespiller.  Fått svært mange nye venner gjennom tennisveteranmiljøet de siste 5-6 årene. Blitt tatt veldig godt i mot.

Lars Jahnsen, Kjell Banken, Kristian Andenæs, Sven Brænde, Anne Holta. Alle forskjellig spillestil. Jeg er meget kompetitiv. Setter alt inn på å vinne treningen.

Alle de fire store + ATP finalen.

I turnering spent og litt nervøs men ikke på langt enn nær å mye som i Birken på ski og sykkel.

Forsøker å spille 4-5 ganger i uken.

Ski, litt sykkel i marka fortsatt og løp.

I svært unge år. Håper å få til dette fremover. Nå begynner det å haste. Obs alder !

Forehand. Har raske ben.

Liker begge dekkene. Men det er herlig å skli på grusen !

Det er vanskelig å komme unna Rafa og Federer.

- Dog har jeg fått veldig sans for Thiem og Medvedev. Det er påfallende og gledelig hvor hyggelig de omtaler hverandre.

Som lege i 50 år er jeg opptatt at « det gjelder å dø ung så sent som mulig «Trening uansett alder er vesentlig for å opprettholde god helse. Det er altfor mange som gir seg med tennis for tidlig. På slutten av min legekarriere hadde jeg 4 pasienter- alle over 90 år. De frydet seg over doublen hver uke sommer som vinter.

Martine Holwech