Fagerheimen Tennisklubb

Musiker. Verden.

Den musikken jeg til enhver tid jobber med. Ellers utvalgte perler fra gode låtskrivere.

Min egen pasta bolognese

Halvtørr hvitvin

Ca 1983

Fordi tennis er den sporten (av alle idretter jeg har drevet med) som er mest allsidig, og inneholder alt jeg er ute etter:  fysikk, kondisjon, mentalitet, humor, underholdning, intelligens, musikalitet og strategi. Jeg får også utløp for evt frustrasjon og agressjon.

Richard Larsson. Mangeårig Norgesmester i squash, med unikt balltalent. Ingenting går for fort for én som er vant til squashfinaler, og han forsøker å løpe opp absolutt alt som kommer over på hans banehalvdel. Svært underholdende å se ham i aksjon, og nesten frustrerende å oppleve hva han kan få til med så tullete tennisteknikk!

En av de store Grand Slam-turnéringene på TV. Kjærsten min har 50-tommers flatskjerm med hi-fi-anlegg og god sofa. Jeg blir alltid litt bedre på banen mandag morgen, etter en søndag med Grand Slam-finaler.

På ingen måte, hverken før kamp eller konsert. Begrenser forberedelsene til å prøve å komme tidsnok på mc i rushtrafikken.

Hvis det var opp til meg: 8 timer, minst! Under normale omstendigheter eller på vinterstid: ca 1-3 timer pr uke.

Prøver å trene styrke i perioder. Sykler litt, og spiller litt squash.

Har spilt for samme lag (FTK) siden 1986. Vi har for det meste ligget i 1. divisjon siden 80-tallet.

Forehand

Plexipave Hard Court (gjerne innendørs).

Yannick Noah var en fryd da han var på sitt beste. Jeg liker originalitet og humør.

Jeg vil rette en takk til OBOS, som bevilget en fattig, kommunal klubb (Fagerheimen TK) 250.000,- kr til nye gjerder etter at jeg sendte en desperat søknad om midler i 2017. Nå kan ingen klippe seg gjennom til oss med saks lenger!

Terje Enger, Eiksmarka. Tidligere klubbkamerat og klubbmester i Fagerheimen TK.