Stabekk TK

IT Prosjektleder, EVRY. Jobber p.t i et stort prosjekt som bygger et nytt banksystem med involvering av ressurser over hele Norge, India og Ukraina.

Ikke veldig musikkinteressert, så det blir mest det som spilles på forskjellige musikkanaler. Nå med hjelp av internett er det enkelt å følge med hva som ruller også i andre land.

Entrecote, potetbåter og sjampinjongstuvning. Min sambos spaghetti bolognese er også en favoritt.

En kall øl en varm sommerdag er aldri feil. Til hverdags er kaldt vann den beste drikken.

Begynte når jeg var 9 år, når Bjørn Borg-bølgen var som høyest i Sverige. Første turnering var klubbmesterskap 3 uker senere på en het, sort asfaltbane. Det blev turneringsseier og deretter var jeg solgt.

Det er den mest morsomste treningsformen som finnes. Hele kroppen blir trent. Måten å telle på, gjør tennis til en ekstremt psykologisk idrett. Oså om man blir helt utspilt i begynnelsen av en kamp, finnes det mange mulighet å snu. Husker godt en kamp mot Per Rose på Vestre Bærum herlige grus, hadde 6-2, 5-1 og matchball, men Per kriget seg tilbake og vant med 10-8 i supertie, surt, men det er tennis i et nøtteskjell.

Nå er det Peter Eriksson, Holmen. Det blir alltid morsomme kamper og god stemning på tennisrektangelen når Peter står på andre siden av nettet.

Når jeg var «ung» og lovende var favorittmotstanderen Magnus «Gusten» Gustavsson.

Swedish Open i tennisen mekka Båstad. Det er en utrolig atmosfære som er helt lik i dag, som for 35 år siden.

Ser til å sove godt natten innen, varmer opp med hoppetau eller annet så jeg er varm før kampen starter.

Alt for lite, kun 1-2 timer. Kroppen tåler ikke mer tennis nå for tiden.

Ja, sykkel og langrenn er skånsom trening og gir fantastiske naturopplevelse. Prøver å få til en sykkel treningsuke på Mallorca eller annet varmt sted hver vår.

Ja, spiller på noe av Stabekks veteranlag, så ofte jeg har mulighet.

På en god dag er det nok forehand. Problemet er at det litt for langt mellom de gode dagene. 😊.

Grus

Bjørn Borg som fikk meg å begynne med tennis. Han startet tennis-hypen i Sverige og «alle» i Sverige skulle etterlikne ham. Det var ikke uvanlig at det i aldersbestemte regionmeterskap var opp mot 100 deltager i hver klasse! Tennishaller vokste opp som sopp i hvert lite tettsted.

Sender stafettpinnen videre til en ivrig tennis- padlespiller: Anne Solvang