Grefsen tennis

Forsker og kommunikasjonssjef, prosjektleder for «Skadefri», ved Senter for idrettsskadeforskning på Norges idrettshøgskole i Oslo

Helt klart 80-talls musikk, alle de internasjonale storheter, men også det som i Tyskland ble kalt «Neue Deutsche Welle» «Aha» hørte til mine helter lenge før jeg ante at jeg selv skulle lande i Norge.

Asiatisk, og da «hele» Asia

PM = Pepsi Maks, romtemperert J

Med 11 år, og på nytt igjen med 41, etter et uforståelig lang pause

Tennis er jo klart den beste måten å trene og utfordre seg fysisk på, bra for fysisk og psykisk velvære for en som sitter alt for mange timer på et kontor.

Det må være min gamle lagkamerater fra Tyskland. Også de spiller fortsatt aldersklasse-lagtennis. Hvert år, gjerne om sommeren eller i julen, treffes vi til re-union, og noen trenings- og kampøkter. Her gjelder det å vinne J

NM er det beste møtestedet for oss veteraner, utrolig hyggelig og samtidig inspirerende å se folk konkurrere med blodsmaken i og samtidig med et glimt rundt munnen på tvers av aldersklassene. Ellers er jeg veldig glad i damelaget til Grefsen tennis og lagtennis.

Jeg prøver å sette meg ett mål, et slag/et trekk jeg vil lykkes med. Utfall at dette derimot varierer gjerne ...

3-5 timer/uken

Jeg satser på sykling og generell styrketrening, noe det dessverre blir mindre av om sommeren når tennisbanene frister, men «klokeavskade», variert trening ved siden av tennis anbefales for å unngå (belastnings)skader.

Damelaget til Grefsen tennis

Forhand

Grus

Jeg har alltid likt innstillingen til Rafael Nadal. Ellers synes jeg det er spennende å følge med unge Tsitsipas som virker å ha fysikken, teknikken og hodet på plass til å lykkes stort, viljen til å utvikle et variert spill og ikke satse på «maskintennis» som det dessverre er blitt alt for mye av, og spesielt på damesiden.

Håper at mange finner interesse for tennis. ROGY-serien for de unge er et godt initiativ til å gi gode opplevelser på banen, og for oss veteraner håper jeg at mange finner veien (tilbake) til tennisbanen. og deltar på arrangement /turneringer. Fast 4-turneringer ønsker jeg meg flere av.

Erik Bolin, Stabekk TK