Sandefjord

Jobber i et amerikansk firma som heter Boston Scentific og som produserer og selger medisinsk/kirurgisk utstyr. Jeg leder Endoskopi-divisjonen og har ansvar for Norden og Baltikum.

Hvilken musikk hører du på?

Hørte masse på musikk i min ungdom, og er veldig glad i det fotsatt! Men har ikke like mye tid til å følge med. Prøver å henge litt med på det nye, selv om det blir fryktelig begrenset. Morsomt med de unge norske jentene som er på vei opp! Har likevel en tendens til å sette på gamle favoritter som Leonard Cohen, Queen, DumDumBoys, Pink Floyd, The Police og David Bowie.

Stort sett altetende, en god biff er sjeldent feil, og sjømat er alltid innertier! Får aldri nok hummersuppe.

Ville blitt feil å ikke nevne cola. Men en iskald pils på en sommerdag ligger slett ikke langt etter. Drikker alltid kun vann på banen, der kommer hverken cola eller pils i nærheten!

Tror jeg var sommeren 1988, det året jeg fylte 12. Nybegynnerkurs med naboen.

Det er det mange grunner til! Først og fremst synes jeg det er utrolig artig. God miks av teknikk, styrke, utholdenhet og presisjon. Det er også sosialt, spiller jo bare med folk jeg liker og kjenner godt, så da blir det hyggelig i tillegg.

Tror jeg må nevne min gode venn og klubbkollega Øystein Havang her. Vi har alltid gode og jevne, og ikke minst hyggelige økter. Synes også det har vært gøy å spille mot generalsekretæren vår de gangene jag har møtt ham! Spesielt siste gang 😊

NM utendørs synes jeg har en flott ramme. Dessverre har jeg ikke fått vært med et par år nå, men håper på å komme sterkt tilbake.

Litt mer enn før. Merker at kroppen trenger litt mer oppvarming nå, så litt rolig jogging, gjerne litt småspill mot vegg og litt stretching gjør godt.

Altfor få! Jeg er veldig mye på reise i jobben, så det blir forferdelig uregelmessig. Det kan gå 5 uker mellom to økter, så har jeg plutselig 2-3 økter på en uke. I snitt vil jeg si 3 ganger per måned, litt under 1 gang i uka.

Dette spørsmålet spiller på min dårlige samvittighet. Også uregelmessig, en løpetur i ny og ne og en styrkeøkt på et eller annet hotell skjer i blant.

Lenge siden nå dessverre. Jobbreiser setter begrensninger på dette. Noen av mine beste tennis-minner er da vi reiste rundt og spilte divisjonskamper som junior.

Serve tror jeg. På gode dager også forehand.

Det pleide å være grus, men jeg er jammen ikke sikker lenger. Spiller betydelig mer på hardcourt enn grus i løpet av året, så spillet har nok justert seg litt etter dette. Men tross alt, ingenting slår å spille utendørs en varm juli-kveld på perfekte baner

Denne er vanskelig! Kommer aldri helt unna Federer, spillet hans er estetisk fantastisk, men synes ikke personlighten er så spennende. Synes det er utrolig gøy å følge med på de yngre som kommer opp. Spillere som Tsitsipas, Shapovalov, Zverev er kommende storheter og fine ambasadører. Og følger selvfølgelig med på Casper og håper han klarer å ta noen steg til mot toppen i 2019.

Synes NTV gjør mye fint arbeid. Vet at det er et ønske om fler turneringsspillere, og jeg håper å gjøre mitt her fremover! Det håper jeg også andre ønsker. Hva med en NTV julecup med julebord?

Jeg utfordrer:

I og med at jeg har spilt lite turneringer de siste par årene, så er nettverket noe innsnevret. Her blir det å utfordre en hyggelig dame jeg og Helene møtte i mixed double for en stund siden:  Kathrin Steffen