Tromsø Tennisklubb. Spilte i Danmark frem til 2000, deretter litt til og fra mellom studier, reising og reproduksjon! Siden 2014 har tennis endelig fått en plass på prioteringslisten igjen.

Marinbiolog ved Havforskningsinstituttet i Tromsø

Blir mye forskjellig musikk, går mest i radio (P3, MP3, NRK junior) da vi dermed unngår diskusjoner om hva der skal spilles!

Har alltid vært veldig glad i rødt kjøtt, men har de siste årene fått øynene opp for asiatisk mat, og gjør små fremskritt på chili-barometeret hvert år. Sjokolade i alle former er min absolutte favoritt til dessert.

Forsøker at fralegge meg en mangeårig uvane, men intet som slår en flaske-Cola med isbiter.

Begynte å spille tennis hjemme i Danmark i 12-13 års alderen, men spilte badminton siden jeg var 6 år. Etterhvert som familien konverterte til tennis fulgte jeg med.

Bare må spille tennis, kobler ut når jeg er på banen og veldig godt at ha en arena som ikke har noe å gjøre med hverken jobb eller familielogistikk.

Liker å spille mot min doublemakker Siv Torbjørnsen, da er der ikke så mange nerver med og da blir det oftere morsom tennis.

Blir ikke så mange turneringer men NM inne har vi fått til noen år. Herlig å dra på langhelg til Oslo og bare ha fokus på å spille og se på tennis.

Havregryn i alle variasjoner fungerer bra som start på dagen uansett kamp eller ikke. I tillegg så må jeg ha noe sukker!

Alt for lite, noen perioder reiser jeg mye og dermed blir det vanskelig med fast time. Forsøker at ta det igjen i andre perioder.

Forsøker at jogge litt sammen med enkelt styrketrening for at holde ryggen fornøyd. Og så blir det til litt fjellturer både sommer og vinter.

Lagtennis er morsomt, jenter på tur😊

En gang var det bakhanden men den har sviktet meg litt de siste årene, så nu må jeg vel si at jeg befinner meg best ved nett.

Har nesten bare spilt inne på hardcourt siden jeg flyttet fra Danmark. Liker at det går fort og at jeg ikke skal forholde meg til sol og vind!  Men jeg gleder meg til at barna skal bli så store at de heller vil bli med på tennisbanen end på stranden når vi er i DK om sommeren. Så kanskje jeg kan finne grusgleden frem igjen😊

Blir motivert av at se alle som spiller god tennis, uansett alder.

Håper på stadig flere jenter på tennisbanen.

Jørgen Nilsen fra Sandefjord.