Nordstrand Tennisklubb

Økonom, jobber for meg selv. I tillegg har jeg deltids kveldsjobb som taxisjåfør for mine aktive barn.

Liker det meste, lystige sommerslagere ala Postgirobygget blir man aldri lei av.

Veldig glad i god «helgemat». En god hjemmelaget fiskesuppe gjør susen, men også veldig glad i andebryst m/ gratinert rødbet&chevre.

Har blitt bitt av Pepsimax basillen, en iskald boks etter arbeidsdagen er blitt en last! Ellers er jeg glad i god rødvin som min mann kjøper inn og jeg aldri husker navn på.

Begynte å spille når jeg var 6 år. Husker fremdeles at vi spilte turnering på padlebanene etter første skoledag! Da ble det gjort stor stas på vinneren med inngravert vandrepokal, så det er litt mindre brutalt nå om dagen!

Har alltid elsket ballsport, og tennis er jo definitivt den mest kompliserte og fasinerende ballsporten. Det sosiale spilte også inn, det var ikke noe bredt jentemiljø i klubben men det var fantastisk bra samhold på tvers av kjønn og alder. Nå spiller jeg for å holde tritt med min datter samt at det er en artig form for mosjon.

Begynner å bli noen år siden jeg regelmessig konkurrerte. Likte de som var hyggelige og fair på banen. Man kan gjerne bli sur på seg selv men ikke på motstanderen.

Likte å spille på hjemmebane med entusiastisk hjemmepublikum. Vi hadde mange NC-er og GP-er på Nordstrand når jeg vokste opp og det var definitivt favorittene. NM-u/12 på hjemmebane var også en stor opplevelse og NM lag i Frognerparken gir gode minner.

Ingen spesielle rutiner nå, rekker jeg å varme opp noen minutter før kampen er jeg fornøyd.

Prøver å spille en gang i uken nå, og denne høsten har det gått over all forventning. La inn en liten treningsleir i høstferien sammen med familien, da skjønner man hvor lite man spiller til vanlig, kroppen sier ifra på mange vis at to ganger om dagen er for mye.

Går endel langrenn om vinteren, ellers sporadisk styrketrening og bittelitt løping om sommeren.

Spiller litt for Nordstrand damelag veteran. Ellers har det vært moro å spille Nordisk med mine gamle «motstandere» Helle Gimming Stene og Karin Hjelle Dalbak siste to årene.

By far Forehand. Har dog litt større tro på den enn fortjent nå om dagen, blir litt vilt innimellom må jeg innrømme.

Grus som yngre mer veltrent utgave, men med sterkt ønske om å slå på ballen så er det litt deilig med hardcourt om nå om dagen…

Jeg beundrer og heier på de flinke Nordstrands spillerne som satser internasjonalt, Ulrikke, Melanie og Viktor. Gøy å følge med på Casper også.

Til den yngre garde, husk å ha det gøy med tennis på veien, bittelitt utopisk å bli verdens beste!

Marcus Andresen, Nordstrand TK