Holmenkollen og Nordstrand (representerer Holmenkollen fom i år da det er der barna spiller og de ønsker at mine gjeve veterantitler tilfaller deres klubb)

Yrke og arbeidssted ?

Forsikringsmegler, i Fokus AS. Vi holder til på Skøyen. Nå i midt 17. år så jeg er veteran der også.

Blir mye Drake om dagen…...ikke jeg som styrer kontrollene!

Selv om Svenn Korseth Jr (som burde endres til Sr.) ligger noen kilo foran meg skjønner dere at det er mye jeg liker. Svigermors spare-ribs topper vel den lange listen av favoritter. Raclette ligger på 7. plass. Muligens overraskende er at pølser ikke en gang kommer inn på topp hundre.

I år må jeg si at det har vært 2017 La Falaise Blanche rosè av Christopher «Smaragden» Blom i Oslo Wine Agency. Fin rustikk farge og eventyrlig smak……en ren nytelse for gane og kropp (nytes ettermiddag og kveld). Tett på følger Isklars Grapefrukt med bobler (nytes dagtid).

Da jeg var ni år. Andreas Enersen introduserte meg. Han angrer nok ikke, til tross for 0-38 i innbyrdes i min favør. Takk Andreas! :)

Det er jo bare så utrolig gøy. Nå nyter jeg riktig nok tennisen mest gjennom å følge barna, men om jeg får kommet meg nogen lunne i shape selv kan det bli morsomt igjen for meg også.

Ingen konkret favorittmotstander, men nøt veldig godt å slå noen av gutta da jeg kom opp som junior, som var 4-6 år eldre enn meg, både halv- og helklysete, som tenkte at dette skulle gå greit, som jeg kontret og løp i senk. Etter et jevnt første sett, som jeg også kunne tape, gikk det trill rundt for dem, skjellsord, rackerter og baller haglet……….ja, da storkoste jeg meg, haha!

Det var jo alltid gøy på Gausdal, da de fleste i tablået ble hele uken. Det gikk unna både på banen, på diskoen og i hønsehuset. Men, tennismessig hadde jeg ingen favoritturnering, men heller et par favorittperioder da jeg vant det meste. Ingen ting som slår seiersrusen.

Jeg brukte å slå inn i ca. 20 minutter. Nå er det kun double som gjelder og da er det viktigst at Marcus er varmet opp og treffer kula, så setter jeg noen baller inn i mellom.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

I vinterhalvåret har det vært 1 time med barna søndag kveld i den hyggelig boblen på HTK, i tillegg til doublematchene med Marcus i veteran-NM. Ute blir det noen timer i uken med barna. Satser på seks, syv økter før avreise til VM.

Du, dette er såååååå under beltestedet!!!! Men, har fått bikkje (Smashy), som er supersprek, så nå har jeg ambisjoner om både løping og langrenn.

Ja, VM i Miami med Marcus og Karl Henrik i oktober. Muligens kan det bli noe spill for HTK etter hvert, men da må det noen løpeturer og Grethe Roede til. Håper for øvrig Tony Jønsson stiller til uttakskamp, det var alltid hyggelig i gamledager på NTK.

Det lurer jeg også på! For lenge, lenge siden var det nok retur og kontrende backhand. Helge Røsjø husker nok også enhånds backhand slice lobben min når han nesten hadde spilt meg ut, som alltid gikk over han og landet inn……som vanlig forsøkte han å dømme dem ut….men Hawk-eye fjernet etter hvert all diskusjon til Helges store fortvilelse.

Som det er vanskelig å forstå for de fleste nå sikkert var jeg en gneter, som vel tilsa at grus var favoritten, men det var faktisk teppe inne. Nå som både teppe og kondisjon med mere er borte får det bli hard-court.

Det er mange, men kan i farten nevne Fognini, Paire, Murray og Serena! :-)

Flere tennisbaner, både inne og ute. Fotballen har aldri fått mer penger enn den gjør i dag. Samtidig har Norge aldri vært dårligere i fotball enn de er nå. Gi mer til de andre idrettene! – Se bare på friidretten, som ikke har kapasitet eller midler til å ta i mot og trene alle de små talentene som har dukket opp etter suksessen til Gjert og & Co (som på sin side er egen satsning/utvikling).

Jeg utfordrer..

..min tidligere gode klubbvenninne Rikke Tobiasson Reinemo. Litt temperatmentsfull, men et fyrkervei av en spillestill og alltid en kul, trillende latter på lur.