Ljan Tennisklubb

Jobber i Arctic Securities, Norges beste investeringsbank

Oi, her er det mye forskjellig, og jeg kan ikke navnet på alt jeg hører på. Men når det er fest er det en ting som gjelder; Michael Jackson på høyt volum !!

Mange favoritter, men liker godt det italienske kjøkken. Etter tenniskamper smaker det veldig godt med en stor og fet bacon cheeseburger med masse deilig dressing.

Vann og Coca Cola. I festlige lag er det greit med Strawberry Daiquiri og Jägermeister for å nå toppformen!

Jeg startet å spille tennis da jeg var 7 år gammel. Det var pappa som tok meg med til banene på Ljan Tennisklubb. Det var stor stas med alenetid med pappa og morsomt å slå tennisballer.

Tennis er en fascinerende sport som krever et enormt spekter av ferdigheter som for eksempel fysikk (hurtighet, spenst, utholdenhet), teknikk, og ikke minst taktikk og mental styrke. Det finnes alltid områder som kan forbedres. Selv har jeg jobbet i 35 år med å få en skikkelig forehand som det lukter svidd av, ser ut som om jeg trenger noen år til…

En favorittmotstander må være en dårlig svenske. Jeg elsker å slå svensker i tennis.

NM lag er vanvittig gøy. Det er gøy å spille på samme lag som kompisene dine, og når det er viktige lagkamper så hender det at et publikum skaper veldig god stemning.

Jeg sørger for at utstyret er i orden, at jeg har fylt opp vannflaska, og at jeg har noe ekstra næring i bagen (f.eks banan) så jeg kan fullføre en hard kamp. Så hører jeg på litt røff musikk og varmer opp.

Jeg har spilt ganske mye de siste par årene, kanskje 4-6 timer i uken i snitt. Men før dette var det nesten 10 år med begrenset tennisspilling.

Noe sykling, noe styrketrening og noe skigåing om vinteren.

Herrelaget til Ljan Tennisklubb. Tidligere spilt i ca. 25 år for Nordstrand Tennisklubb

Serveretur og volley. Tidligere var det backhand, men vet ikke helt hva som har skjedd med den.

Jeg elsker å spille på grus, men har mange gode resultater innendørs på raske baner

Rafael Nadal, satser på at han overgår Roger i antall Slams :)

Oppfordrer barn som ønsker å bli bedre i tennis om å spille mer med hverandre fremfor alltid å stå på banen med en trener eller foreldre.

Karin Hjelle Dalbak, hun gjør veldig mye bra for norsk tennis.