Asker Tennisklubb

Handelsbanken Sandvika, Kundeansvarlig Bedriftsmarked.

Er glad i norsk musikk, feks Siri Nilsen.

En kjøttgryte på kalde dager smaker alltid godt. Når gryten får putre lenge med vinskvetter og grønnsaker blir smaken herlig.

En god øl i vårsolen.

Jeg begynte å spille tennis da jeg var 9. Jeg måtte lokkes til banen av mine foreldre, men en dag møtte jeg Line Ullring og sammen hadde vi det utrolig gøy. Jeg er så glad for at foreldrene mine ikke ga opp. Så mye gøy jeg har opplevd gjennom tennisen.

Jeg liker taktikken i spillet, og jeg elsker en ballduell hvor man har brukt hele repertoaret. Man blir aldri utlært, jeg jobber fortsatt med teknikken, og liker å utvikle spillet videre.

Karin Hjelle Dalbak. Vi har lange balldueller, hun løper opp alt, og gir seg ikke. Hun er en skikkelig fighter, og da blir det KAMP.

Nordisk Mesterskap for lag. Vi fant frem konkurranseinstinktene, lagfølelsen og fikk flere hyggelige bekjentskaper.

Jeg varmer godt opp og benytter visualiseringsteknikker fra Edvard Raastad/Willy Railo.

2 timer

Går på ski og liker å gå turer i fjellet. Har tidligere spilt mye golf og innebandy.

Utrolig gøy å vinne sammen. Spiller for damlelaget til Asker Tennis.

Serve retur. Møter ballen tidlig, et steg frem og kort sving.

Grus

Roger Federer

Jeg skulle gjerne sett høyere rekruttering til pensjonisttreff. I motsetning til mange andre idretter kan man spille tennis hele livet, og vi må bruke denne fordelen i rekrutteringen av tennisspillere. Det er ikke for sent å begynne med tennis som pensjonist, og det kan være en viktig sosial arena for en som akkurat har pensjonert seg. Med eldrebølgen som kommer er potensialet stort, og et viktig sammfunnsbidrag. Klubbene kan også få opp klubbøkonomien med utleie av baner på dagtid.

Karl Henrik Bredvold