1944

Soon TK

Pensjonist (tidl statsansatt  - Televerket og Statens vegvesen)

Meget allsidig musikksmak – kommer an på sted og stemning– men er svak for sangere med ”stor” stemme.

Er ikke kresen på mat – alt fra havets delikatesser til hva bonden produserer. Liker også å prøve nye og fremmede retter.

Farris, Munkholm (bilkjøring ingen hinder) og selvsagt gode viner.

På slutten av 60 tallet ble det blåst liv i tennisen i Son og da ble interessen vakt . Etter 3 år i Afrika/Lagos hvor jeg daglig spilte i klubben, følte jeg at grunnlaget for tennisen ble lagt.

Tenk å ha en idrett hvor alder ikke er en begrensning. Samtidig det sosiale og spennende ved kamper.

Jeg synes alle jeg møter er utfordrende. Spillestilene er så forskjellig fra  person til person – så det er bare å skjerpe seg hver gang.

NM – Nordisk – VM – treffer mange gode spillere fra andre land. Pinseturneringen i Drøbak er hyggelig og ikke langt for meg å kjøre.

Drikke mye vann. Gjør noen bøy og tøy øvelser før kampen og gleder meg til å spille.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

Om vinteren – 2 til 4 timer – (Vi er en stor gruppe med tennisdamer som trener på Nordstrand) . Om sommeren mer – da blir banene i Son flittig brukt med Inger Myrvold.

Blir det noe annen trening i tillegg til tennisen?

Pr i dag er det raske gåturer. Har en skulder som ikke er bra – da bør jeg trene med strikk.

Ljan tennisklubb

Liker å spille drive  volley men forehand og serve er kanskje mer sikkert.

Grus (deilig å være ute)  men får vel mer uttelling for gode slag inne.

Federer – han fortsetter å imponere meg med spillet sitt. Her hjemme heier jeg på Casper Ruud. En ung  spiller som alt hevder seg i verdenstoppen. Kjempespennende.

Jeg kjenner mest til nærområdet og berømmer Son TK m/trener og stab for å tilby unger fra skole og barnehage til tennis i form av lek og tennisforståelse.

Det lover godt for tennis i fremtiden.

Lars Jahnsen