Bergens Tennisklubb

Yrke og arbeidsted?

Lektor ved Olsvikåsen Videregående skole

Hvilken musikk?

Elvis, Lady Gaga, Mika,  Killers.

Under trening bruker en spilleliste bestående av godt kjente låter som skal øke prestasjonsevnen på grunn av tempo, rytme og lyrisk innhold.

Jeg er vegetarianer og liker alt slags Smoothies for Good Health. Alt blander jeg i min Thermomix og det smaker himmelsk godt.

Favorittdrikke?

Elsker sjokolade drink. Kakaomasse, kakaofett og sukker gjøre meg glad.

Tennis er min favoritt idrett allerede fra 7 års alderen.

Jeg spiller tennis fordi den gir meg mestringsfølelser, treffer gode venner med gode samtaler og godt humør.

Jeg liker å spille mot spillere som gjør meg bedre både under trening og kamp. Liker fair play spill.

Favorittturnering og hvorfor?

Liker å spille NM, VM og Mallorca senior åpen. Har deltatt i VM i Hannover, Perth, San Diego og Mallorca.
Treffer mange glade, positive energi ladet mennesker.  Jeg lader mine tanker og få motivasjon til å lære og utvikle meg videre.

Prøver å trene regelmessig tennis. Styrke, bevegelighet er viktig.

Om vinteren  spiller jeg 4 - timer i uken. Sommeren prøver jeg trene hver dag.

Jeg liker å trene. Trener 2 ganger i uken Taekwondo, en koreansk selvforsvargren, crossfit – hvor jeg trener styrke med kettlebells, slynger, manualer og vekter. Ukens glede er danseskole med min kjære mann.

Den er helt super. Har deltatt i VM som ga meg mange gode opplevelser. Spesiell seieren over Tyrkia.

Forehand og smash.

Grustennis med sol og varme er topp.

Roger Federer.
Den ultimate gentleman. Liker hans måte å konsentrere seg på og mot for å spille under press.

Ser for meg at Bergen kommer på kartet igjen når det gjelder NM-arrangementer.

Magnus Åsrud