1966

Bergens Tennisklubb

Helsesekretær på Haukeland Universitetssykehus gjennom 20 år. Trivelig arbeidsplass med mange kjekke kollegaer.

Mye forskjellig, kommer litt an på stemning, tid og sted, må være noe som fenger og rører seg i sjela.

Aller helst sjømat, nykokte lune selvfangete krabber er nytefullt sommerstid. Et godt viltmåltid på høsten er heller ikke å forakte. Generelt alt for glad i mat.

Det må bli en god vin, hvit eller rød. Svak for en duggfrisk og god Alsace til sjømat. Under trening og kamp blir det vann…, eller energidrikk, som sjelden har noe for seg.

Begynte å spille tennis i 5 årsalder.  Mor var tennistrener og selv aktiv med bl. a deltagelse i Wimbledon for juniorer, hadde ikke noe valg, evig takknemlig for det i dag, selv om det var stunder en ønsket å drive med mye annet. Elsker sport generelt.

Tennis er noe av det kjekkeste jeg vet om. Mye utfordringer, ikke minst den mentale innstillingen, viktig finne rette balanse mellom utføring av slag, blikk og riktig fokus. Generelt sett mye å tenke på, derfor også svært frustrerende til tider.

Motstandere som har positiv holdning og engasjement, pluss de hardtslående, da er det enklere returnere hardt som jeg liker best. Spiller ellers mot alt fra ungt til eldre, damer og herrer.

NM er desidert favoritturneringen, der treffer du de fleste tennis interesserte på mange forskjellige nivåer, masse kjekke folk med felles kjærlighet for sporten og mye sosialt. Erfaringen er også svært god når det gjelder selve avviklingen av NM-turneringer både inne og ute. Arrangørene der gjør en super innsats.

Alt for lite, forsøker å få til en stille stund til konsentrasjon, noe som viser seg vanskelig da det er alt for mange hyggelige folk jeg ønsker å prate med.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

Alt fra 3-6 timer i uken.

Blir det noe annen trening i tillegg til tennisen?

God på å være passiv medlem i treningssenter, tydelig at det ikke ligger for meg. Liker best turer i fjellet og elsker ski om vinteren, bortover og nedover, afterski  er heller ikke å forakte…:-)

Spilt for 1 div. laget til BTK

Må være en hard og godt plassert forhand fra grunnlinjen, de gangene jeg er så heldig å få det til.

Hardcourt. Lite komfortabel med grus, blir dessverre for lite grusspilling i løpet av utesesongen p.g.a de vestlandske værguder.

De som aldri gir opp, gir alt på banen og taper med stil. Opplever mange gode forbilder som jeg tar lærdom av. Fair play og positivt engasjement setter jeg høyest.

Hadde vært kjekt om Bergen kunne innføre NTV turnering igjen. At det rettes fokus på positive holdninger blant unge spillere fra både foreldre og trenere.

Svein Thompson