Ljan Tennisklubb

Siviløkonom MBA – Selvstendig næringsdrivende

Veldig lite som kunne tilsi at jeg var yngre enn jeg er.

The Rolling Stones, Aerosmith, Jon Bon Jovi, Eric Clapton, Van Morrison, Eagles/Don Henley, U2, 10CC, Gin Blossoms, Michael Jackson (RIP), Prince (RIP), Beatles, Cat Stevens, The Moody Blues, John Miles,   CCR, James Taylor, Elton John, Genesis....you get the gist!

Hjemmelagde enchiladas m/hemmelige ingredienser, bacon-wrapped kamskjell/konge reker m/villris og nytrukken villkveite m/Sandefjordsmør er ikke å forakte. Problemet er at derpå følgende 2 dager med salat u/dressing er strengt tatt nødvending med mindre du skal ut å sjoppe ny kleskolleksjon.

Sierra Nevada (Øl) til Enchiladas, mens jeg går ”begge veier” (vin) når det kommer til kamskjell og konge reker eller kveite. Til tennis blir det stort sett H2O. Billig, forfriskende og effektivt mot tørste.

Spilte med/mot veggen fra jeg var 15-17 – deretter tobente motstandere. Første kampen min var inne i bobla på Blommenholm (hadde aldri spilt inne) mot en relativt ukjent veteranspiller med navnet Terje Persson som må ha hatt ufattelig med flaks (hjemmebane) i det han dro i land en 6-1, 6-1 seier. Det komiske var at han måtte telle for meg og, titt og ofte, fortelle meg hvilken side jeg skulle stå på. Rude awakening!

Jeg føler at jeg har kun har oppnådd 65% av potensialet mitt, men utnyttet 135% av kroppsvekten min. Min konvergerende målsetning blir derfor å redusere spennet i disse to ytterpunktene.

Jørgen Lindeman, Knut Alfheim og Trond Westbye. Du finner knapt bedre talenter og vinnerskaller. Det er sånn at du spør hvor du skal betale når du ser de spille. Og skulle du være så heldig at du får spille mot de så vet du at du ikke kommer langt med mindre du spiller en nærmest perfekt match. De to sistnevnte er også veldig aktive på turneringsfronten. Kjempebra!

Drøbak Pinseturnering og det til tross at jeg har 5 finaletap mot en seier! Meld dere på i år så ser dere hva dere har gått glipp av i alle de andre årene. Torulv kommer helt sikkert til å ta et flatterende bilde av dere å legge ut på NTV sine nettsider.

Kommer dessverre an på formen. Ref de ovennevnte 135%. Jeg skal jo tross alt komme meg gjennom kampen også – derfor blir det mest mentale forberedelser...:-)

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

Trener med verdens hyggeligst tennisspiller i Torulv Tjomsland et par ganger i uken i vinterhalvåret – mens sommeren fort blir 3-4 ganger i uken, hvis ikke det er turnering eller lagkamp.

Det er strengt tatt nødt til å bli trening ved siden av tennisen hvis jeg skal stå løpet ut mot mer garvede motstandere. Sykling til og fra jobb og til tennis har vist seg å være veldig effektivt tidligere. Har slitt med hælskade i nærmere 2 år. Løsningen i år blir derfor mye sykling. Så får vi se om resultatene ikke bedrer seg etterhvert.

Spiller på Ljan sitt veteranlag sammen med Torulv Tjomsland. Hvert år blir det en kabal får å sikre seg et minimum av to andre medspillere for å kunne stille lag. Nesten utrolig at vi har klart å holde oss i de to øverste divisjonene de siste 6 årene...

Drop-shot. Jeg prøvde kun en gang i fjor og vant ballen...!

Nei, det må bli backhand og backhand retur.

Ingenting slår de fantastiske sommerdagene ute på grusen. Tidlig økt på lørdag og søndag med fuglekvitter, delvis sol/skyggelagt bane og kaffe på termos slår knock-out på kvikk-lunsj og kakao i fjellheimen. Da koser jeg meg!

Litt fleipete sagt. Alle som oppfører seg bedre enn meg…:-). Uff - det blir for mange! Peter Eriksson, Jon-Erik Lunøe og igjen Trond Westbye. De innehar en slik harmonisk, stilltiende og potensielt dødelig fremtoning som det står respekt og beundring av. Det blir fryktelig dyrt og mye emosjonelt krevende psykoterapi hvis jeg skulle emulere noe tilsvarende.

Ja - og dette er viktig. Har ikke helt sansen for sentraliseringen av alle de gode veteranspillerne i et fåtall klubber. I forfjor hadde Heming, Nordstrand og Holmenkollen to lag hver i toppdivisjonen av totalt 8 lag. Det er en grunn til at stort sett ingen andre idretter tillater denne form for konsentrering i toppen. NTV er tuftet på at veterantennisen skal være stå ”bredt” og være så engasjerende som overhode mulig. Her føler jeg at det en en inkonsistens og utfordrer herved NTV til å vurdere en endring av gjeldende regler.

Den alltid like blide og spenstige Line Scjøth-Iversen fra Heming med flere NM titler i Mixed enn hun sikkert er klar over selv.