Drøbak Tennisklubb

Swedbank Asset Management hvor jeg forvalter to ulike norske aksjefond.

Hører på mye forskjellig. Alt fra Nirvana, Pink Floyd og Marillion til listepop avhengig av sinnsstemning.

Er glad i godt krydret mat som indisk og thai om vinteren. På sommeren er favoritten ferske reker på terrassen.

Veldig svak for italienske rødviner, men en kald øl på sommeren er heller slett ikke å forakte.

Spilte med venner sommerstid som barn. Begynte å spille fast flere ganger i uken først for fire år siden. Er nå blitt helt avhengig.

Jeg spiller tennis fordi det er moro. Jeg har drevet med en del andre ballsporter tidligere, men det spesielle med tennis er at det er en så teknisk avansert sport. Det gir ekstra utfordringer noe jeg liker veldig godt. En fin sideeffekt er at man holder seg i form samtidig som man har det moro.

Jeg har ikke spilt turneringer så lenge og har ikke rukket å få en favorittmotstander ennå.

Jeg har vært med i ute-NM i Asker de to siste årene og synes de gjør en fantastisk jobb. Veldig bra anlegg har de også.

Liker å spille meg inn litt før kamp – gjerne stå å slå i 30 minutter, men det er ikke alltid man har mulighet for det, dessverre.

Målet er å spille fire ganger per uke, men det er ofte ikke så lett å få til. Det ender oftest opp med tre økter på 1,5 – 2 timer hver.

Nei, jeg bruker stort sett den tiden jeg har til rådighet utenom jobb og familie til tennis. Jeg spilte squash i mange år før jeg ble hektet på tennis, og en sjelden gang tar jeg en time med det.

Spiller divisjonstennis for Drøbak – 3. divisjon.

Beste slag er nok fortsatt forehand. Jobber hardt med backhand og håper den etterhvert kan bli vel så bra som forehand.

Jeg liker grus best.

Det må bli Federer. Imponert over hvordan han fortsatt klarer å fornye spillet sitt og makter å være blant de beste i verden selv etter alle disse årene. I tillegg virker han sympatisk. For meg som spiller en-hånds backhand nyter jeg også å se Wawrinka når han spiller på sitt beste.

Jeg håper det blir bygget mange flotte tennishaller fremover. I Norge hvor utesesongen er kortere enn innesesongen er det helt avgjørende med mange bra innehaller for å kunne bringe sporten fremover.

Kristin Trosdahl som spiller for Ski. Kristin imponerer meg stort med sin treningsiver og lysten på å utvikle seg videre som tennisspiller, selv etter å ha vunnet NM så mange ganger.