1946

Prinsdal TK

Hydrolog - Norsk institutt for vannforskning / pensjonist

Hvilken musikk hører du på?

Jeg liker det meste av musikk. Fortrinnsvis blir det lett musikk når jeg kjører bil. Jeg liker nok best rolige melodier, f.eks. med Katie Melua, Celine Dion og Sissel. Sterkest inntrykk får jeg likevel av et fullt symfoniorkester, f.eks. Svanesjøen med ballett attåt.

Ingenting er som elg kjøtt/suppe, og da helst sammen med andre på jaktlaget.

Favorittdrikke?

Favorittdrikken endres med forholdene. Vann er selvsagt under kampen. Er lagkampen sikret under steikende sol, da er det lite som kommer opp mot å skryte av hverandre over en kald øl.

Jeg var 13 år da en i venneflokken kom med to tennisrackerter som han hadde fått av far sin. Fra den dagen ble jeg, og de flere av vennene mine også, helt oppslukt av det fantastiske spillet.

Det er utfordrende og kjempemoro, og så liker jeg jo å konkurrere.

Jeg har satt pris på trening og mange harde kamper mot spesielt Tor Norderhaug, Kjell Worren og Jan Fredrik Kise. Det begynte i Sørlandskarusellen i unge dager og har fortsatt oppover i veteranklassene.

NM for veteraner.  Det er kjempegod deltagelse, fint miljø og et sportslig hovedmål.

Jeg liker å varme opp på tennisbanen inntil treffet sitter. For det meste blir det ingen forberedelser.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

Ca. 6 timer

Blir det noe annen trening i tillegg til tennisen?

Jeg går mye på tur i marka både sommer og vinter. Jeg gikk lenge med vond skulder. Da denne raskt ble bra med styrketrening har jeg skjønt at slik trening også bør gjelde også resten av kroppen. Vanskelig å gjennomføre jevnlig, det er gøyere å spille tennis.

Jeg spiller lagkamper både i kretsmesterskap for veteraner og NM divisjonstennis. I tillegg er vi en gjeng som årlig bruker en uke til å delta i EM for klubblag for veteraner. Et annet høydepunkt er VM for veteran landslag.

Beste slag varierer fra kamp til kamp, kanskje er det et slag jeg aldri trener på: drop shot, kanskje kun få ballen tilbake over nettet.

Grus

Federer

Til alle dere som spiller lagkamper. Hvorfor ikke spille turneringer? Det er ikke bare for «proffer». Ta det som hyggelig spill med nye bekjentskaper.

En blid tennisspiller fra Drøbak: Margarete Aamodt.