1967

Nesodden Tennisklubb

Psykolog, seksjonssjef for BUP Follo, Ahus

Hvilken musikk hører du på?

Hører mye musikk når jeg kjører - 80-tallets hitlliste har jeg internalisert og gjenkjenner med et smil. Ellers trekker jeg mot det som gir inspirasjon eller ro, Keith Jarret treffer en åre, gamle jazzplater på platespiller gir farge til en sen kveld i godt selskap, klassisk musikk - Mozart, Beetoven, Debussy, Grieg, opera på lavt volum på en klar søndag - noe spiller jeg selv - noe lytter jeg til.

Kamskjell - Dorades - Lam som har løpt fritt - Pasta a la vongole  og sitronterte fra Napoli er høydepunkter

Favorittdrikke?

Farris - Munkholm - noe som passer til det vi serverer eller stemningen når det er tid for nytelse

For ca 10 år siden traff jeg i løpet av sommeren min første forhand cross ned i hjørnet på naboens tennisbane. Treneren på den andre siden spurte -“kan du gjøre det en gang til?”. Det kunne jeg - og fra den dagen var jeg hektet!

Fordi det gir meg en intens glede og fryd, masse utfordringer og mulighet til å utvikle meg

Jeg liker veldig godt å spille med og mot andre som har noe av den samme lysten til å utvikle seg og spillet sitt

Pinseturneringen i Drøbak der jeg begynte å bli kjent med veteranene er veldig hyggelig.

Oppvarming og fokus på det jeg har lyst til å gjøre. Hvis jeg har en plan er jeg veldig fornøyd

Det varierer litt, men 3-5 timer er vanlig

Det varierer også- men får jeg en løpetur på stiene i Nesoddmarka er jeg veldig glad. Styrketrening eller trening med strikk klarer jeg i perioder, og har ingen andre unnskyldninger for å hoppe over enn at jeg er litt lat

Ja. Drøbak veteranlag om vinteren har jeg beholdt etter klubbskiftet. Flere damer fra Follo er med der. Og så er det spennende med et helt nytt damelag for Nesodden for 2016 med unge, flotte spillere.

Må vel være forhand - den kan jeg gjøre mest med

Jeg elsker det raske innespillet og lyden av slaget. Og så elsker jeg å skli på grusen og det tunge arbeidet ute. Tror det  må bli uavgjort.

Jeg liker å se på Federer spille når han er god - det ser lett ut - og det er så mange interessante løsninger. I den andre enden likte jeg veldig godt å se på Schiavone som kjempet innbitt og sterkt. Hun ga meg inspirasjon til å spille kamp.

Jeg er glad for at tennis er en idrett i vekst - og oppfordrer alle til å bli med i veteransirkuset. For meg er det noe jeg tror vil holde meg ung til sinns hele veien ut. At jeg har klart å bytte idrett i voksen alder og finne en plass i turneringsspillet sier meg at dette ikke er umulig å oppnå for noen selvom tennis ikke har fulgt alle fra barnsben av.

Torulv Tjomsland - som åpnet døren inn til veterantennisen. Jeg synes han er et forbilde når det gjelder å aldri slutte å utvikle seg på tennisbanen, og han har også den gode innstillingen, alltid en hyggelig tilbakemelding å gi når vi snakker om spillet.