Ullern Tennisklubb

Leder for obligasjonsavdelingen i Fearnley Securities

Litt av hvert. Blir mest radio i bilen og derved liste-pop, men også eldre musikk som REM, Midnight Choir, De Derre. Liker også country, spesielt en del av det mer moderne som Keith Urban, Rascal Flatts, The Band Perry mm.

Bacalao, laget med fisk fra min gode venn Jakob Dybvik fra Ålesund

En kald Ringnes, og den første kaffekoppen når man kommer på jobb

Jeg begynte når jeg var rundt 23 da jeg studerte i Bergen. Tidligere var det mer en sommeridrett for å slå mine to svogere, men nå hele året.

Om jeg skal trene må det være for å ha det gøy. Jeg er ikke typen som løper gatelangs i vær og vind. Tennis er utrolig morsomt, man får levd ut konkurranseinstinktet, hele tiden jobbe med teknikk for å bli bedre, samt en veldig sosial idrettsgren både på og utenfor banen.

Klubbkamerat Jan Roar Stange er en spiller med god rekkevidde og flink til å plassere, for meg en veldig fin motstander da det gir masse trening og hvor jeg går av banen med en tanke i hodet «neste gang….»

Klubbmesterskapene på Ullern (og Risør, min reserveklubb) har vært veldig morsomme de siste årene, med mange ulike klasser, singel, mix og generasjonsdobbel. I tillegg liker jeg kampene i veteran lagtennis godt.

Ikke noe spesielt, men de gangene jeg har privattrener så skriver jeg ned tekniske tips som jeg har på en lapp i bagen. Før kamp pleier jeg å se over denne.

Hvor mange timer i uken tilbringer du

på banen?

2-3 timer + spill med barna (9 og 12) som begge er aktive tennisspillere. Vi booker alltid trener for hele familien når vi er på feriereiser, og da blir det fort 2-3 timer hver dag. Veldig kjekt å gjøre noe for hele familien og man merker rask fremgang.

Blir det noe annen trening i tillegg til tennisen?

En sjelden løpetur + trappene på jobb

Ja, nyutnevnt lagkaptein på Ullern.

Vi er påmeldt lagtennis utendørs i år etter en del års fravær

Backhand, om jeg klarer å være avslappet i svingen og huske tidlig forberedelse.

Hardcourt

Barn som trener aktivt tennis, hvordan de jobber med teknikk og fysikk og hvor godt miljø de har på tvers av de ulike klubbene.

Ikke vær redd for å starte å konkurrere selv om man har begynt med tennis først i voksen alder. Vi som har aktive tennisbarn har utrolig mye moro med å kunne spille tennis med andre tennisforeldrene både hjemme og på turer.

Jeg utfordrer:

Cecilie Wiese Porsmyr i Ullern tennisklubb, min mix partner fra NM veteran 2015