1965

Trondhjem (og Risør) Tennisklubb

Kjemiker og merkevarebygger, pt konsulent

Mye, f eks Ulf Lundell (hør Den vassa eggen!), Leonard Cohen, Tom Waits, Springsteen, Melissa Horn og Led Zeppelin

Asiatisk, pasta, kylling, kveite.

Kommer an på setting, men ferskpresset appelsinjuice om morgenen og en god rødvin på kvelden.

Ti - tolv år på hobbybasis om sommeren, som helårs hobby først for fem år siden da jeg la opp som volleyballspiller.

Trening gir meg endorfiner, og tennis utfordrer både mentalt og fysisk. Herlig sport, det eneste jeg savner er opplevelsene man får gjennom samspill i et lag.

Liker å spille med folk som trykker på og er fair, kan godt velge treningsmakker Reinert Sannerud.

Trives de fleste steder, men velger sommerturneringen i Stavern (på tross av at jeg alltid har spillt dårlig der). Utendørs NM i Asker i år var et fint arrangement.

Som oftest for dårlig, men en sjelden gang setter jeg meg noen mål og tenker gjennom hvordan jeg skal nå dem.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

Færre enn jeg ønsker, vanskelig å få timer i Trondheim. 4-5 på en god uke, 2-3 på en dårlig.

Blir det noe annen trening i tillegg til tennisen?

Litt volleyball, spesielt før årlig veteran NM, og noen joggeturer i perioder.

Et par kamper i året, når de beste hviles eller motstanderlaget ikke er så bra…

Kan slumpe til en god serve innimellom, men det beste som kan sies om meg er vel at jeg har betydelig forbedringspotensial :-)

Trives godt på grus, spiller best på rask innebane.

Spillere som beholder et rolig ytre og går på etter en feil. Vi har fått en dyktig og hyggelig franskmann til Trondheim: Vincent Patry.

Hyggelig å ha blitt en del av tennisveteranmiljøet, mange fine folk! Håper å få vært med i mange år fremover, og kanskje ta et par skritt nærmere de beste om det blir mulig å spille ofte nok også i Trondheim.

Ei ung og trivelig veterandame med solide grunnslag: Lene Valaker