Trondheim tennisklubb

Advokat  - selvstendig næringsdrivende

Hører på det meste som spilles på radioen når jeg er ute og  kjører. Skifter ofte raskt kanal når det spilles jazz, rock og sukkersøte ballader.

Sesong avhengig vil jeg si. Nå på høsten synes lammekjøtt er veldig godt. Gjerne en klassisk lammestek med tilbehør. Ellers er jo sjømat på sommeren en favoritt.

Et avkjølt glass hvitvin er helt klart en av mine favoritter. Ferskpresset appelsinjuice ligger også helt på toppen.

Begynte i min ungdom med tennisracket av tre og med tarmstrenger. Det var ikke et aktivt spill, og hadde opphold i mange år, før jeg tok det opp igjen i voksen alder.

Det er bare kjempeartig, og god avkobling.

Synes det er artig å spille med de som er litt bedre enn meg, for da hever jeg mitt eget spill.

For egen del, spiller jeg mest i Trondheim, så Trøndersk veterantreff er en favoritt. Foruten spillet så er det en hyggelig turnering med spillere fra mange steder. Ellers var det jo en opplevelse å være på Wimbledons Center Court kvartfinalene i 1985. Så blant annet McEnroe som begynte å uffe seg litt,   I fjor var jeg på ATP finalene i London og så dagens tennishelter.

Litt oppvarming. Ellers ingen ritualer som har fungert så langt.

På det meste  4 timer pr. uke - inkludert 1 time kurs, 2 timer damelagstrening og en time utenom. Men dette blir jo ikke opprettholdt hele tiden. Denne uken har det bare vært  1 time og det er alt for lite. God form er ferskvare, så merker det på spillet når det går  tid mellom hver gang.

Er medlem på et treningssenter, og stikker innom en gang iblant. Ellers blir det noen skiturer på vinteren.

Ja,  er med på damelaget. Sesong 2.

Forehand.

Grusbane på en varm sommerdag er noe helt eget, selv om det er lettere for spillet mitt med et raskere dekke.

De som har en veldig god tohånds backhand.

Skulle gjerne hatt flere baner i Trondheim, spesielt innendørs. Vi har bare to innendørsbaner, og det er klart for lite. Vi jobber med saken, men ting tar tid.

Holder meg til Trondheim og utfordrer Jon Ambrosius Svenningsen.