Trondheim Tennis Klubb

Daglig leder i Small Turbine Partner AS.  Vi leverer vannkraftturbiner til småkraftverk.

Hvilken musikk hører du på?

Jeg hører på det meste da jeg stort sett hører på musikk i bilen. Musikk med litt futt i fenger nok mest, men jeg har også holdt ut opera i 4 timer (done that!).

Er i grunnen altetende og liker det meste som blir satt foran meg, men stekt, egenfisket, innlandsørret surret i rømme med sprøstekt kruspersille og nypoteter tar nok førsteplassen.

Favorittdrikke?
Vann er desidert best til trening. Til festlige anledninger smaker det ekstra godt med litt ‘shampis’.  Fikk dog litt dilla på Aperol i sommer (herlig smak og farge).

Jeg begynte å spille tennis i 10-11 års alderen. Startet med ‘paddel’ for så å gå videre til en ekte tennisrackert! Spilte da i Stabekk TK og som mange andre var det tennis/fotball om sommeren og bandy/litt tennis på vinteren.

Først og fremst fordi det er ekstremt morsomt og en flott måte å holde seg i form på.  I tillegg er det en ganske krevende sport rent teknisk og for ‘topp etasjen’. Den lykkerusen en føler de gangene hvor alt stemmer eller du klarer å snu en negativ utvikling. er ganske tilfredsstillende.

Nei egentlig ikke, men det som er viktig er at motstanderen står på/er motivert når vi spiller. Det blir ikke så mye spilling (spesielt om vinteren) så det er viktig at når jeg først spiller så skal det jobbes!

Favoritturnering  og hvorfor?
Er med på det som passer av turneringer og det har kun blitt lokale turneringer de siste årene.

Skulle også likt å ha vært på en GS turnering, sett stjernene i action, følt på stemningen osv..

Jeg er ikke noe særlig smidig (spesielt før 12) så jeg må enten sykle eller ta en løpetur en times tid før kampen. Bortsett fra dette så gjør jeg ikke noe spesielt. Taktikken er å spille mitt spill så får jeg eventuelt endre den underveis hvis det går ‘rett vest’

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?
På sommeren 3-4 timer og 1-2 timer på vinteren.  Skulle gjerne spilt mer på vinteren, men innendørskapasiteten i Trondheim er begrenset.

Blir det noen annen trening i tillegg til tennisen?
Ja, jeg sykler en del (syklet Birken for 8 gang i år), litt på treningssenter (styrke) og squash.

I utgangspunktet ja, men jeg er nok ikke god nok til å komme på herrelaget pdd..

Det er nok forhanden. Her ligger tryggheten og avslutningene, men det er en større glede når backhanden fungerer skikkelig (enhånds!).

Elsker å spille ute på grusen, men jeg spiller nok bedre inne på et litt raskere dekke.

I gamle dager var Bjørn Borg og John Mc Enroe de store forbildene.  Husker at det var rett ned på tennisbanen med broder’n etter å ha sett de i aksjon. I dag har jeg ingen forbilde, men holder stort sett med alle som spiller enhånds backhand!

Trondheim har slitt i åresvis med å få en skikkelig innendørshall.  Tennis ligger pdd langt nede på prioriteringslisten.  Kanskje vil et nei til OL hjelpe oss?

Anne-Marie Berg (Trondheim TK)