Nordstrand tennisklubb

Business controller i Infratek Entreprenør AS

Jeg hører mye på musikk på radioen i bilen, og liker spesielt godt kvinnelige artister, slik som Adele.

Sjømat som scampi, krabbe og reker.  Også blåskjell som vi fanger selv og tilbereder på forskjellige måter er kjempegodt. Hummer synes jeg er oppskrytt.

Helt klart hvitvin, men også musserende rosevin om sommeren.

Da jeg var 10 år

Det er flere grunner til det:
- Tennis er den beste mosjonsformen som finnes. Den krever kondisjon, koordinasjon, teknikk og konsentrasjon.
- Man kan trene på «nye» slag hele tiden.
- Som veteran  er det veldig sosialt

I flere år var det Ragnhild Alver som jeg aldri klarte å slå. Men det var nære på noen ganger.  Nå er det Suzanne Amundsen som jeg har hatt veldig morsomme og jevne kamper mot. Har vel vunnet en gang. Hun er også en flott treningspartner for meg.

NM både ute og inne. Det er et stort arrangement hvor jeg treffer mange spillere jeg har kjent lenge og som jeg sjelden ser i løpet av året. I tillegg er det en stor sportslig utfordring, ofte med mange jevne kamper på få dager.

Jeg er helt elendig på forberedelser, de er egentlig fraværende.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

De siste årene er det blitt kun 1 fast time. Skulle gjerne hatt en  time til, så vi får se til neste vinter.

Blir det noe annen trening i tillegg til tennisen?

Jeg er veldig glad i å gå på ski, og gå turer i marka og på fjellet. I år har jeg begynt å sykle til jobben (8 km hver vei) og det merker jeg hjelper på formen.

Ja, det tror jeg jeg har vært med på i «alle» år, med unntak da barna var små.

Forehand.

Likte veldig godt teppe i NTK-hallen, som var litt raskt. Når jeg er i god tennisform er det helt klart litt raske dekker.

Roger Federer.

Skulle ønske at flere som var gode som yngre ville være med i turneringer og lagkamper.

min mixpartner Cato Bryn