Fødselsår?

Klubb?

Nordstrand Tennisklubb

Yrke og arbeidsted?

SYSCO AS. Leder Oslo-kontoret for dette Haugesundsbaserte IT-firmaet som er spesialister på Oracle maskiner, programmer og konsulenter.

Hører på all bra musikk, fra klassisk, via Øystein Sunde, Big Bang, Robbie Williams og tilbake.

Spagetti med kjøttdeig av Elg. Sausen kan godt være på glass fra butikken, men piffes opp med rømme og brunost. Fersk revet parmesan på toppen. Nam…..

Favorittdrikke?

Det er mye godt; men en flaske hvitvin på terrassen blir sjelden feil. Hvitvin basert på eikede Chardonnay druer, gjerne fra BeauneTABORTAPOSTROFs Chateau Mersault, er bra, men HVEM man nyter den sammen med er viktigst.

Begynte med paddle hos "tennis-tantene" på Nordstrand da jeg var seks år.

For et dumt spørsmål! Utrolig sosialt (spiller nesten bare double), bra trening, mentalt ot fysisk utfordrende, m.m.

Har ikke egentlig det. Har lyst til å vinne over alle!

Swedish Open I Båstad. Da kan jeg se hvordan det skal gjøres (ikke så alt for langt hjemmefra)  og nyte at sommeren er i gang. I Båstad er det som regel en fantastisk stemning.  Ellers ser jeg frem til å få mere (Ego-) tid, så jeg kan delta I flere turneringer.

Ideelt sett, (altså ikke veldig ofte), varmer jeg opp med en jogg og noen hurtighetsdrag for å vekke kroppen. Er det en viktig kamp prøver jeg  å få slått inn på forhånd.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

1-3 timer (Ikke rart man ikke blir bedre)

Blir det noe annen trening i tillegg til  tennisen?

Det blir litt langrenn på vinteren, men mest smører og heier jeg på sønnen Jakob. Planlegger mer tennis når barna er ute av heimen. Har også stor sans for aktiviteter I alpene, sommer som vinter.

Er for tiden myndig leder for Nordstrand Tennisklubbs veteran2-lag. Vi beholdt (så vidt) plassen i øverste divisjon I fjor.

Forehand cross og volley. Utover det, må godt fotarbeid og relativ bra hurtighet gjøre opp for manglende balltalent og teknikk.

Rød grus

Nadal på banen, men få med at (rett) utenfor banen har jeg et viktigere forbilde: Gentlemannen Hans Helmen!

Ønsker å se mere double og mixed spill. Trives best når tennismatchene får med det sosiale aspekt, og man må spille hverandre gode. Setter mest pris på å vinne sammen med noen!

Monica Blix