Klubb

Bodø tennisklubb

Yrke og arbeid?

Har jobbet i Televerket/Telenor i 30 år. Startet med televerkets utdanning i Oslo i 1973, så ble det et år i en økonomiavdeling i Oslo distrikt. Senere gikk turen til Bodø. Oppgavene her har i hovedsak vært it-relaterte oppgaver. Ble pensjonert 2005 pga helsa.

Hører egentlige ikke så mye på musikk, men hvis jeg skulle velge har det med hvilken stemning jeg er i. Jazz og blues. Ellers kan jeg godt høre både på Leonard Cohen og Bjørn Eidsvåg.

Hvis vi snakker om middagsmat må det bli sprøstekte torsketunger, for ikke å snakke om salt uer, spesielt uerhodene.

Det må bli øl og vann.

Første gang jeg tok i en tennisracket var i 1993.  Da meldte jeg meg på kurs og etter det var jeg solgt til sporten.

En sport som er veldig moro, sosialt og på toppen får du trim. Etter at jeg ble uten jobb ble tennisen enda viktigere pga av det sosiale.

Har vel ikke det. Spiller bare double pga helsa. Å spille double er teamwork og gjør det ekstra sosialt. Moro å møte forskjellige spillere.

Har vel Spaniaturneringen som en favoritt. Mye spill, flott vær og mange hyggelige mennesker.

Tror ikke jeg gjør noe spesielt.

Det kommer an på hvor jeg er. Hjemme i Bodø blir det vel 2 til 4 timer i uken.  Men når vi er i Spania blir det en god del mer.

Er veldig glad i å gå tur, så det blir en del fjellturer. Ellers blir det litt bordtennis.

Nei

Det må bli backhand når jeg treffer, men det er nå ikke alltid.

Grus

Det har jeg egentlig aldri tenkt på men skulle jeg velge noen måtte det bli Stefanie Graf.

Det måtte være at vi trenger flere damespillere i Bodø tennisklubb, og at vi damer blir litt flinkere til å være med på de turneringene som blir arrangert i klubben.

Jan Fredrik Fredriksen