15. juli 1963

Oslo Tennisklubb

Barnevernpedagog, Barnevernvakten i Oslo. Vi har ansvaret for det akutte barnevernet i hele Oslo, en utfordrende og spennende jobb.

Veldig mye forskjellig. Hører mye på radio og får derfor med alt fra listepop til gamle klassikere. Er veldig glad i U2, Eminem, Lars Winnerbäck m.fl. Olav, min samboer og jeg kan ha kvelder/netter hvor vi får velge en sang hver fra spotify og YouTube, veldig gøy. Og da blir det mye variert.

Er ganske altetende, ble kalt søppelbøtta da jeg var barn. Etter å ha spist middag hjemme gikk jeg til venninnen min og spiste restene etter middagen der……spiser litt mindre i dag. :-) Spiser ikke noe særlig kjøtt, bare fisk og fugl, er veldig glad i god fisk, skalldyr og and. Italiensk pizza og pasta med god saus er også godt.

Vann, starter hver morgen med en halvliter vann, ellers kan det være godt med kald øl en lørdag ettermiddag etter en tennisøkt. Og har lært at det betyr ulykke og takke nei til champagne, og god vin til god mat er ikke å forakte.

Har seksårs jubileum i år. Spilte håndball da jeg var yngre og spiller litt bedrifthåndball i dag. Har alltid vært aktiv og sto vel nærmest på hodet før jeg kunne gå. Jeg måtte visst sitte i sele i barnevognen for ikke å hoppe ut, litt ADHD light kanskje ;-)

Har alltid vært fasinert av tennis. Stefaren til en venninne spilte i Bygdøy, har fremdeles et bilde i hodet hvor jeg står på banen med en racket, men ble med den gangen, dessverre.  Var på et kurs med en venninne da jeg var 18 år, men hun brakk håndleddet og da hadde jeg ingen å spille med så da var det også over. Men har fulgt med siden, hadde en svakhet for Mats Wilander. Tennis er den ultimate idrett, så utrolig utfordrende fysisk, psykisk og mentalt. Jeg er helt totalt hekta!

Har i grunnen ingen favorittmotstander, eller alle er favorittmotstandere. Jeg møter så mange gode spillere og synes det er like gøy hver gang. Er så selvsentrert at for meg handler det om å klare å spille bra, og gjør jeg det er jeg lykkelig. Jeg synes det er morsomst når motstandere slår ordentlig på ballen, er ikke så glad i å dytte ball.

Tromsø er jo veldig bra. Siv, Gry, Eli og de andre gjør en fantastisk jobb, og så hyggelig sosialt. Spania er også fantastisk, tennis, sol, sosialt. Var i Bodø for første gang i år, også veldig hyggelig. Hm er nok glad i turneringer hvor det er en kombinasjon av tennis og sosialt liv.

Alt for dårlig, burde varme opp mye bedre, særlig med tanke på at jeg er en ¨slow starter¨. Burde nok forberede meg mer mentalt også, er alt for nervøs foran kamper.

Kan vel rett og slett kalles en liten tennistøyte, sier aldri nei til tennis så lenge jeg ikke jobber. Blir litt mindre på vinteren pga banekapasitet, men er vel på banen rundt 5 timer eller mer i uken. Jobber turnus så kan spille på dagtid også.

Litt håndball, men burde nok trene mer fys men det er så kjedelig. Men driver også med bikramyoga, absolutt å anbefale, gjør veldig godt for muskler og ledd!

Ja, kjempegøy, og møter så mange hyggelig spillere fra andre klubber.

Tror kanskje ikke jeg har noe beste slag enda, eller førsteserven, hvis den sitter.

Hardcourt!

Alle som spiller fair og er hyggelige og vennlige selv om vi er på hver side av nettet.

Mange snakker om å få flere damer til å spille turneringer. Da tror jeg det må være puljespill. Utrolig demotiverende hvis man er ny og møter de gode spillerne og blir feid av banen i første kamp, og er ferdig, det kan ta motet fra de fleste.

Vil veldig gjerne takke alle dere etablerte spillere som har holdt på og kjent hverandre i mange år. Jeg synes jeg har blitt så godt tatt i mot og inkludert. Det har gitt tennisen enda en dimensjon, så fra hjertet; tusen takk.

Jeg har fått disp fra Elin til å utfordre to,  Ole Eriksen og Bjørn Halvorsen fra Bodø TK. Hva skulle arrangørene gjort uten dem? De står på fra tidlige morgen med å blåse i gang kampene, forberede banene, få inn resultater fra kamper med mer. De ER sekretariatet, og gjør en utrolig jobb som lett kan overses ;-).

God Jul og Godt Nyttår !