Fodselsår – 1948

Klubb
– Norstrand Tennis Klubb

Yrke og arbeidsted
– Sykepleier/miljøterapeut. Arbeider deltid med multihandikappede barn og voksne på Bergertoppen.

Musikk
– Jeg liker det meste men, The Beatles er fremdeles min favoritt.

Favorittmat
– God sushi – hands down! Også, en medium rare filet mignon med bakt potet, grillet asparagus og rosenkål med en deilig pepper saus. Yummy!

Favoritt-drikke
–  Drikker ikke alkohol så en ordentlig god cappucino,  helst koffein fri. Som Jan sier, jeg er en billig ”date.”

– Ikke før jeg var 30 år i New York. Jeg trengte å gjøre noe utenom huset. Så, jeg bestemte meg å lære denne sporten og blir en respektabel spiller.  Jeg tok private timer 2-3 ganger hver uke og spilte med hvem som helst nesten hver dag i over ett år. Mann lærer fort da! Mange som kjenner meg her i Norge vet ikke at jeg en gang var en solid singel spiller. Nå spiller jeg bare double.

- Fordi det er en flott treningsform og veldig sosialt – har truffet utrolig mange hyggelige mennesker. Tennis har vært en ”blessing” for meg når vi flyttet til nye steder – lett å bli en del av miljøet. Vi er heldige som spiller en sport eller to!

Har du en favorittmotstander og hvorfor?
-Nei, egentlig ingen. Liker å spille med de damene i min tirs/tors gruppe på Norstrand Tennis Klubb. Jeg gleder meg bestandig til å se og spille med dem. Love you ladies!

Favorittturnering og hvorfor?
-Samme som Ove, er jeg glad å spille utenlandske turneringer. Jeg og 9 andre NTV damer var i Houston, Texas tidlig i vår og spilte U.S. National Seniors Women’s Clay Court Championships og vi var alle enige at det var det beste turneringen vi har vært med på pga at det var så vel organisert. Selvfølgelig er jeg veldig glad i NTV’s Spania turnering. Her i Norge liker jeg best de sosiale turneringer som Porsgrunn og Norstrand.

-Har ikke noe spesielt rituale unntatt at jeg prøver å komme til konkurransestedet i god tid så jeg ikke blir ikke stresset.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

-Bare 4-6 timer i uken akkurat nå. Ønsker mer.

Blir det noe  annen trening i tillegg til tennisen?
-Ikke mye annet. Prøver å gå noen turer.

-Ikke akkurat nå, men har spilt mye lagtennis før for Norstrand’s veteranlag.

-Volley og smash! Love killing that ball!

Favorittdekke? Det var hardcourt en gang men nå liker jeg grus best.

-Stein Michelsen – utrolig sprekk kar i sin ung alder av 82 år og Kristin Horn – som ved siden av hennes tennis talent er hun også ”a real lady on the court.”

-Jeg tror at mange har sagt dette før. Tennis skulle være inkludert på skolene. Tennis er en sport for livet. Tenk hvor mange av ungdommene som kunne ha nytte av dette seinere.

Jeg utforder: Dag Kristensen