Fødselsår

Klubb

Njård

Yrke og arbeidsted

Pensjonist (Dvs «proff «tennisspiller  betalt av Folketrygden og NRK)

Der finnes det knapt noen grenser. Fra Beatles, Stones, Simon and Garfunkel til Halvdan Sivertsen, Miles Davis, Mozart, Verdi og Bethoven. Alt etter humør og behov. Det viktigste er ikke genren, men at det er godt laget og framført. Alle varianter av Heavy Metal skygger jeg imidlertid unna.

En «full pakke» skreimølje i skreisesongen er jo  en sann fryd for ganen. En smørstekt  sole i Italia eller Spania er heller ikke å  forakte.For ikke å snakke om en pasta vongole på en god restaurant i Nord-Italia hvor vi har tilbrakt mange somre. En panna cotta med friske bær til dessert er jo også en sann svir.

Uten tvil Italiensk rødvin. Ingenting er som en god Barolo eller Barbaresque fra vakre Piemonte.

Øl og akevitt til skreien.

Først som godt voksen, i 50-årsalderen. Da merker en fort at  en har mye å ta igjen på alle dem som er så heldige at  de fikk inn teknikken som barn.

Det ber jo bare et så utrolig morsomt spill! Der kan du  utvikle så mange forskjellige ferdigheter samtidig som det stilles store krav til konsentrasjon og nøyaktighet. Og du slipper de mange tilfeldightene som man må leve med i lagspill som for eks. fotball.

.

Har spilt mye sammen med Sigurd Hartmann. Han slår meg som regel, og derfor er tilfredstillelsen stor de få  gangene han må bite i gresset. .Deltar ofte  på «drop in tennis» på Hasle eller i Frognerparken  der man også får med seg den sosiale biten

Favoritten er «Midnigt sun cup» i Bodø. Hyggelige folk  og god stemning. Utetennis i Nord-Norge kan være en ren risikosport, men på forunderlig vis går det alltid bra. Og når sola skinner er ingen sted bedre.

Liker å gå litt for meg selv en halvtime før og prøver å tenke gjennom hvordan kampen vil bli. Burde nok ta denne del langt mer alvorlig og sørget for en skikkelig oppvarming!

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

Vanligvis 6 timer, pluss minus. Et vondt kne har imidlertid satt meg kraftig tilbake det siste året.

Noen runder med hurtig gange/småløping innimellom. Ergomtersykling etc. det siste året  for å få orden på kneskaden.

Tidligere noe bedriftstennis for idrettslaget i NRK.

Forehand

Hard court

Av de store har jeg nok mest sans for Novak Djokovich på herresiden og Venus Williams blant damene.

Skulle gjerne sett flere nye ansikter på veteranturneringene rundt omkring. Det hadde økt utbyttet for alle. Ellers venter jeg utålmodig på en norsk spiller som omsider kan overta plassen etter Christian Rud internasjonalt. Med det etter hvert gode tennistilbudet på TV vil det kunne få stor betydning for norsk tennis.

Cora Brusevold.