Tromsø Tennisklubb

Ortopediingeniør ved Nord-Norges Ortopediske Verksted AS

Alt! Men hjemme litt Bob Dylan, Jethro Tull og Tori Amos. Og mange Norske artister som Unni Wilhelmsen, Jan Eggum, Lene Malin og Bjørn Eidsvåg, som har laget mye fin musikk.

Pizza, pinnekjøtt og mammas biff.

Også  veldig glad  i Asiatisk mat.

Rødvin, øl og kaffemocca

Begynte ordentlig når jeg var ca.18 år, men slo litt på strikkball og på ferier før det.

Elsket  å se McEnroe, Borg, Connors og Nastase på tv når jeg var liten. Og når jeg endelig fikk begynne å spille selv var jeg solgt fra første slag. En utrolig morsom og krevende sport.

Må bli min treningspartner de siste 20årene Willy Guneriussen. Alltid 110% motivert og gleder seg like mye til en trening som en unge gleder seg  til julaften. (Selv om det er to dager siden sist han spilte.)

Midnight sun cup i Bodø er alltid veldig morsomt, med mye spill og hyggelige mennesker.

Ikke så veldig flink nå, men tidligere hadde jeg god nytte av boken ” best når det gjelder” av W. Railo. Mental avslapning og positive kommando-ord til meg selv før og under kamp.

Varierer  mellom 3 og 6 timer i uken, men skulle selvsagt veldig gjerne spilt mye mer.

Har et nyttårsforsett om å trene mer styrke + løping

Ikke mye

Har medfødt dårlig ballfølelse, men gjør ingenting, for da må jeg jo trene mer tennis og det er jo kjempegøy! Og da hender det at forhanden blir god.

hardcourt

Roger Federer

Synes det er synd at så mange unge slutter å satse på tennis i tidlig alder, når en ikke kan vente å være på topp før i 25-30 årsalderen som de beste i verden, på dame og herresiden.

Bjørg H. Jonassen