Heming

Redaktør / driver forlaget QlturRebus

Alt fra Adele og Eminem til fransk rap. :-)

En skikkelig indisk Curry.

Sier aldri nei til en kir eller en Mojito.

7-8 års alderen. Vokste opp i Tennisveien. Heming Tennis var ikke til å unngå i vår familie!

Jeg var en aktiv konkurransespiller til jeg var 16 år.  Fant tennisiveren igjen 10 år senere da jeg begynte å spille på laget til en klubb i London. Tennis har også vært en familieaktivitet i vår familie, ofte 3 generasjoner på banen :-).  Tennis er frustrerende til tider men en fantastisk fin sport! Utfordringer mentalt og fysisk.

Det må bli søsteren min Line det. Hvorfor? Eh… slå storesøster er vel en motivasjon i seg selv…(innimellom). Jeg liker også å spille med barna mine og alle andre som trives på tennisbanen.

NM er gøy, både inne og ute.

Med 4 barn fra 4 -12 år så har jeg sjelden tid til å forberede meg noe særlig. Men prøver å glemme alt som må ordnes på jobb og hjemme når jeg går på banen.

Hvor mange timer i uken tilbringer du på banen?

1-2 timer. Litt mer om sommeren.

Ja.  Styrke og alpint på vinteren. Der konkurrerer jeg  :-) fortsatt. Jeg trener porter og deltar i Masters renn (veteraner 25+). Drev aktivt med både tennis og alpint som junior og trives fortsatt med det som voksen.

Ja, Heming 1 veteran. Vi har mange ivrige, sportige og gode damer i klubben vår.

Min forehand toppspinn – den er det mange veterandamer som IKKE liker :-)

Grus

Jalle (pappa) har alltid vært mitt forbilde på banen. Spillmessig var han seig, konsentrert og spilte alltid for å vinne. Han elsket tennis og delte den gleden med oss. Han og vennene hans var/er forbilder for mange. Jalle spilte helt frem til han døde i mai, i en alder av 86 år.  DET er ekte idrettsglede – en fantastisk arv han har gitt oss. Jeg skulle så veldig gjerne ha hatt ham på banen og på sidelinjen i mange, mange år til.

ALT FOR MYE.

Men ønsket om å få juniorer til å holde på med tennis lenge er noe jeg bryr meg om. Alt for mange gir seg for tidlig, før de engang har begynt. Større tilbud til bredden heier jeg på!

Når jeg ser godt voksne veteraner som spiller til tross for redusert bevegelighet og sykdom, blir jeg veldig rørt og glad. Dere er herlige forbilder for juniorer og seniorer!! Sånn vil jeg også bli når jeg blir stor.

Jeg utfordrer Mr Svenn Korseth Jr. – min mixed partner i NM ute – en VELDIG habil og sympatisk spiller som sikret oss NM tittelen på OTK i sommer.