1939

Asker Tennisklubb

Pensjonert lærer

Den fantastiske Josh Groban, A-ha, Elton John, Queen, Bee Gees, Charles Aznavour og gammel operettemusikk som Den glade enke og Czardas-fyrstinnen m/flere.

Indisk curry, kinamat, en saftig biff og fisk med god saus.

Champagne og førsteklasses rødvin og hvitvin, men det blir nok deilig, kaldt vann jeg drikker mest av!

Jeg begynte med tennis i 1972 da jeg bodde i Bucuresti, Romania. Ble fullstendig bitt av basillen etter første tennisslag.

Fordi det er gøy. Tennis er så vanskelig at hver gang på tennisbanen er en ny utfordring og følelsen av å alltid kunne forbedre seg er veldig inspirerende. Hadde tennis vært lett, hadde jeg vel sluttet med det for lengst. Dessuten kan jeg ikke tenke meg en morsommere form for mosjon. I tillegg er det en flott sosial forankring.

Jeg har ikke én favorittmotstander. Favoritt-motstanderne er spillere fra andre land når jeg spiller turneringer i utlandet.

Verdensmesterskapet for veteraner for lag og individuelt er årets turnering for meg. Sportslig er det gøy å spille mot spillere fra mange forskjellige land, og veldig hyggelig å bli kjent med dem sosialt utenfor tennisbanen.

Kanskje litt jogging og bøy og tøy, men ikke særlig mye. Dessverre fins det aldri noen baner å varme opp på her hjemme før kamper. I utlandet får vi alltid baner å varme opp på.

Det varierer en del, men det blir vel ca 8 timer i uken om sommeren. Litt mindre om vinteren.

Jeg driver styrketrening hjemme hver dag siden jeg for over 8 år siden hadde flere operasjoner i skulderen. Dette fungerer så bra at jeg har aldri hatt noen plager etter operasjonene.

Veteranlaget for Asker Tennisklubb

Det må vel være forehand.

Egentlig ikke. Jeg liker både hardcourt og grus.

Uten tvil Roger Federer. Også Serena Williams

Ikke noe med tennis å gjøre, men dette engasjerer meg:

Jeg tenker at både rektorer og lærere i skolen burde sannsynligvis bruke mer tid og ressurser på å forhindre mobbing av elever i skolen. Mange barn og unge får ødelagt livet sitt eller deler av livet pga. at de har over lengre tid blitt mobbet. Dette synes jeg er så skrekkelig at det må settes mye mer fokus på dette. Ofte føler ofrene seg tvunget til å bytte skole. Det burde i alle fall være mobberne som måtte flytte hvis man ikke klarte å sette en stopper for slike ugjerninger.

Terje Mosnesset