Gjøvik

Bedriftsrådgiver Totens Sparebank

Alt fra Elvis til Totenpop med Vazelina og Narums. Svak for Desperado, Hey Jude og Dan Andersson- tekster- litt kjappere må jeg ha hvis jeg skal danse - Sven Ingvars skiller seg klart ut her!

Laks med Sandefjordsmør og nypoteter - eller Mjøs - ørret

Jeg skulle vært Belgier: ØL. Og gjerne noen av Leffe-typene. Å finne riktig øl er like stor vitenskap som å finne riktig vin- også til maten. Reis til Belgia og lær!

1961- Holdt opp i to 10 år pga av  studier/jobb og skader.

Den gule ballen fasinerer meg-  Det startet vel med at jeg trikset med bandykølla- stor sport på Gjøvik i gamle dager! En Tennis-kamp er terapi både for kropp og sjel.

Før likte jeg å spille mot nye spillere for å få nye utfordringer taktisk osv. Nå er det best med gutta på Gjøvik og spesielt med Jan Fredrik (Kise) som jeg trener med minst to ganger i uka. Her må jeg jobbe hele tiden. Han er alltid ”på hugget”. Han er og favoritt medspiller i double og har gitt meg tips som har gjort meg nær skadefri- Bank i bordet.

Bodø – helt klart. Bodde der i 2 -3 år på 80-tallet og begynte å spille tennis igjen etter 10 års opphold. Alltid moro å være tilbake å treffe gamle kjenninger – bare hyggelige folk - anbefales på det varmeste.

Prøver å varme opp skulder og nakke for å unngå å slå opp gamle skader

to til maks fem ganger i uka. Fem ganger er skummelt for da kommer skadene.

Spiller fortsatt for 1-laget i senior. Vi klarer oss i 3. divisjon . jeg er lagkaptein men nå trenger vi rekruttering!.

grunnslagene – liker meg best på grunnlinja men jobber med saken.

Grus eller litt myk  hardcourt. Men tennis skal spilles ute i sol og varme. Mazpalomas på Gran Canaria er topp!!!!

Forbilde?

Mine forbilder har alltid vært Brenden på ski- Kuppern på skøyter – Rolf Bjørn Backe i fotball (Gjøvik /Lyns storscorer og lagkaptein da de vant NM i 1962) og Sven Erik Magnussons fargeklang i stemmen!.  Hør når han synger Frødings : Anita!!!!!!

Ting på hjertet: Kom til Gjøvik og vær med i den Hvite Bys Cup ca 20 juni.! I år var vi bare 22, men alle roste opplegget! Neste år blir det ny turneringsleder også i og med Einar Løkken har ovetatt mitt verv. Det sosiale skal jeg ta meg av. Husk: bestill plass på Hovdetun allerde nå!

Ellers: Lag A og B klasse i hver aldersgruppe så vi får flere jevne kamper(ev taperrunder). Ellers blir det bare de beste som fortsetter å spille Norges Cup og vi mister alle de nyankomne!!!! Det har vi ikke råd til!.

”Lev livet leeende og levende- også på banen”.

Jeg legger en ”lissepasning” til ei fra gælne sida av Mjøsa: Anne Norstad. Hvordan få flere deltakere til Norges Cup-turneringer Anne?”