Tromsø Tennisklubb

Fysioterapeut ved Universitetssykehuset Nord-Norge

Jeg liker mye, og hører på forskjellig musikk alt etter stemning og situasjon: jazz og blues, viser eller pop når jeg er hjemme. Ute er det gøy med dansemusikk.  Og når jeg kjører på vannski eller vanlig ski er det alltid Abba`s ”Dancing Queen” som jeg synger selv!

Fisk og skalldyr; og da snakker vi om fersk fisk rett av havet. Tenk bare på stekt steinbit med tynn fløtesaus, sopp og sukkererter- nam, nam..Eller spenstige reker fra Lyngenfjorden!  Det går aldri med frossen fisk her nord.

Bris med mangosmak er deilig, og det er sommerlig hvitvin også, Leth fra Østerrike for eksempel

Tør nesten ikke si det, men det var i 2002 (slow starter)

Det er en utrolig fascinerende idrett som har det meste. I tillegg er det et hyggelig miljø både i min klubb, og som jeg har oppdaget de siste par årene, blant tennisveteranene i hele landet.

Jeg har ingen favorittmotstander, det er vel snarere slik at det er mange i klubben jeg trives å spille sammen med. Vi trener slag og spiller noen games, men nå har jeg bestemt meg for at det skal bli mer kamptrening for meg!

Jeg har ikke spilt så mange turneringer at jeg kan peke på en favoritt.  Det var likevel en kjempeflott opplevelse å være i La Manga med tennisveteranene i 2009.  Det ble en slags døråpner til veterantennisen for min del. Før La Manga visste jeg ikke om Norske Tennisveteraner.

Jeg trener muligens litt ekstra i forkant. Sjekker at jeg har noe fint å ha på meg…

Ca 4 timer.

Jeg er veldig glad i friluftslivet på fjellet, både på beina og på ski. Og når det er bart sykler jeg til og fra jobb. Dessuten øver jeg meg på å ikke gjøre noe.

Bare noe jeg har hørt om!

Forehand volley ?

Grus er så godt for beina!  Men det er lettere å spille inne.

Ja, da vil jeg si Tore Nitter i min klubb.  Han er en flott mann som det alltid er behagelig å være på banen sammen med. Han oppmuntrer og gir tips, og fokuserer på det positive. Han spiller med alle, til og med sin far på 97 år!  Heia alle veteraner!

Stor takk til alle som bidrar med frivillig arbeid for tennisen i klubbene sine.

Sigbjørn Hemstad