1949

KRISTIANSAND TENNISKLUBB

Gjeldsrådgiver Knutepunkt Sørlandet Arbeider for  Kr.sand Kommune pluss seks nabokommuner.

Dire Straits & Mark Knopfler er favoritt bandet. Opplevde de live på Norwegian Wood festivalen i fjor. Glimrende. Lokal helt er Inger Marie Gundersen jazz sanger fra Arendal..

Komper med følgende tilbehør : Smeltet smør, sirup og rørt tyttebærsyltetøy. Skikkelig sikringskost.

En kald CB pils etter tennistrening er topp. Ett glass rødvin eller to, er jo både sunt og godt.

Begynte i Arendal TK da jeg var 10 år.

Vokste opp i nærheten av tennisbaner. Ble bitt av basillen. Utrolig lystbetont og gøyal idrett.  Kombinasjonen reise, oppleve nye steder, treffe nye mennesker og spille tennis er perfekt.

Dag Kristensen, eks Arendal nå Kolbotn. Vi har konkurrert siden jr klasse. Vi har hatt mange lange og jevne matcher. Dag er alltid like blid uansett resultat.

Porsgrunn og Bergen av inneturneringer. Stavern og Bodø utendørs. Felles er arrangører som er meget dyktige på kombinasjon av det sportslige og det sosiale.

Varierer stort avhengig av type turnering. Er B-menneske, så ofte sent i seng og litt trøtt på banen dagen derpå. Men passer alltid på å ha med mye vann og en banan.

I vinter kun 2-3 timer. Vår 40 år gamle boblehall fra Nordstrand har dessverre lagt mye nede pga all snøen. Men vi har skuffet mye.

Trener på helsestudio i snitt 2 ganger i uka. I tillegg litt løping i skogen hvis det er viktige turneringer på gang.

Er på KTK sitt 1.lag. (reserve)
Spilte EM-lag i 2010. Det ble en historisk 3.plass. Kjempegøy.

Begynte å spille i Arendal ” Forhandklubb”,  så derfor ble forhand favoritt slaget.

Grus er bra for slitne knær og ankler.

Kjell Skau. Han gir alt i hver en match og alltid like blid uansett resultat.

Ønsker alle i NTV en riktig god påske og en  fin tennis sesong .

Turid Lund Andersen