Ljan Tennisklubb,

Tannpleier. Har også lang fartstid i oppfølgingstjenesten i barnevernet og på skjermet avdeling på et sykehjem. Nå pensjonist.

Liker mye variert musikk. Alt fra Beatles til panfløyte. Gladjazz og Eric Clapton. Og tekstene til

Lillebjørn Nilsen.

Selvfisket fjellørret med rømmesaus og agurksalat.
Alt viltkjøtt med selvplukket og nyrørte tyttebær!!!

Cola, vann og kald Chablis. Alle som kjenner meg vil også si St.Halvard likør

På Ulvøya hvor min far tok meg med på tennisbanen som 11-åring. Den gangen fikk vi ikke lov til å bruke tennisbanene før vi var så gamle.

Noe så gøy. Har jo alltid noe å lære. Glemmer alt mas i hverdagen. Nå som jeg spiller mye om formiddagen har vi også tid til kaffe, vafler og en hyggelig prat etterpå.

Opp gjennom alle år har det vært Inger Hjarrand, men nå som vi spiller på samme side i double, må jeg se meg om etter en annen.

Er mest glad i turneringer med sosialt tilsnitt. Heming, Porsgrunn og Bergen skårer høyt.

Ringer til partneren min og varmer opp med en god, lang og morsom prat. Latter varmer og myker opp alle ledd.

4 timer og det blir ”bare” doubler.

Går mye turer. Om vinteren en del på ski.

Som gammel svømmelærer er jeg også veldig glad i å boltre meg i vannet.

Veteranlaget til Ljan.

Jeg må vel si forehand? Jeg tror det.

Teppe/grus..

Alle veteraner som har byttet ut en eller flere kroppsdeler, men kommer tilbake på banen med ny iver og ny glede. (Liv, Brit; Babs, Erling, Hans mfl)

Tenk om vi kunne få tennis inn i skolen.

Flere alternative turneringer for barn og unge, slik at alle får spilt mange flere kamper..

Terje Sørensen, Bergens Tennisklubb