1951.

Holmenkollen Tennisklubb.

Driver en liten handelsvirksomhet.

Jeg liker det meste, men jeg har en forkjærlighet for 60-talls musikk, da jeg spilte trommer i rockeband selv på den tiden.  Motown-musikk innbefattet.  Ellers er jeg veldig glad i latinamerikansk musikk med sine flotte rytmer som det er festlig å danse til.

I tillegg liker jeg musikk som utfordrer meg.  Det finner jeg i det meste av jazzen, spesielt fusion-jazz og electronica-jazz.  Klassisk musikk hører jeg også på til tider.

Sjømat.

Champagne først og hvit Sancerre til sjømaten.

Det er også veldig godt med en kald pils, eller to, etter tennis, da.

Ved 9 års alderen.

Vokste opp i tennisfamilie hvor min far var med i Holmenkollen Tennisklubb fra den ble stiftet.  Min eldre bror Nils Martin (”Nissa”) var blant de beste i landet og spilte på Davis Cup laget.  Ble inspirert og trent av brutter´n, verdens beste trener. Eleven ble derimot langt fra verdensmester, men spilte en landskamp på ungdomslandslaget (opp til 21 år), som eksisterte en periode på den tiden.

Utvilsomt min venn Cato Bryn!  I yngre alder var det jeg som vant over ham de aller fleste gangene, men nå er dette snudd på hodet.  Ganske irriterende, egentlig. De få gangene jeg har vunnet over ham de siste årene har gitt meg en ubeskrivelig god følelse...  Jeg nærmer meg nå hans nivå med stormskritt og snart…

NM veteran, fordi det er bred deltakelse og de beste er med.  I tillegg må jeg nevne Bergen da de også er veldig gode på det sosiale. Ellers er det noen invitationals i double/mixed med høy partyfaktor som på Nordstrand og i Porsgrunn.

Utenlands er Marbella/Don Carlos og Beaulieu morsomme turneringer.  Der hevder vi oss bra både på banen og utenfor.

Prøver å brekke litt opp på en stivhet fra en tidligere ryggprolaps. Noen ganger kan jeg finne på å ta en liten joggetur for å komme i gang.  Drikker vann.  Mye vann hvis kampen går rett etter en fest, men da er jeg forsiktig med det andre.

Veldig forskjellig.  Noen ganger 0, noen ganger 2-3 timer og enkelte ganger ca. 5-6, men det siste skjer gjerne om sommeren.

Har medlemskap i Elixia, som egentlig er for dyr pr. gang for meg p.t., men noe styrketrening blir det.

Har planer om å benytte meg mer av dette for å prøve å bremse forfallet og for å vinne over Cato.

Ellers tar jeg meg en løpetur innimellom.

Har alternert på HTK´s 1. og 2. lag for veteraner denne sesongen.

Det kan variere litt.    ;-)     For tiden er det nok serven.

Jeg har spilt mine beste matcher innendørs på hardcourt, men likevel vil jeg nå si at det som gir meg den beste tennisopplevelsen, er å være utendørs på en velpreparert grusbane i nydelig vær.

Min bror ”Nissa”. Senere Arthur Ashe, den første fargede som kom på US Davis Cup lag og som hevdet seg i verdenstoppen. Han var elegant på banen i tillegg til at han var en utpreget gentleman akkurat som mitt forbilde i dag, Roger Federer. Så alle mine forbilder har de samme fellestrekk.

Veterantennisen er fantastisk å være deltaker i.  Vi har en fin kombinasjon av idrett, sosialt samvær og hygge som det er vel verdt å holde seg i god form til. Mange gode nye vennskap knyttes. Det er flott å se entusiasmen fra de som begynte med denne idretten i eldre alder og som har blitt aktive turneringsspillere. Noen av disse bidrar også mye i arrangementer og i styre og stell.  Jeg vil rette en spesiell takk til disse sammen med en stor takk til alle andre ildsjeler som bidrar til at veterantennisen fortsatt skal blomstre.

Jeg utfordrer:

Tiril Baartvedt, som har gjort stor fremgang på tennisbanen i det siste, men ikke minst bidrar mye ellers og som er en eksponent for det ovenstående.