1956
Prinsdal Tennisklubb
Prosjekt- og byggeleder. Takstingeniør. Aktiv i Stor-Oslo. Det er bare å kontakte meg for oppdrag.
 Hvilken musikk hører du på?
Lytte: Pink Floyd, Dire Straits, John Mayer. Cornelis Vreeswijk, Jan Eggum. Forspiel: Barry White. Billy Ocean. Taffel: Michael Buble, Julio Iglesias (Tango) og klassisk musikk. Alt etter humør. Liker også melodiøs folkemusikk m fin tekst og en god stemme
Alt for glad i mat! Heller smakfult, bittert og syrlig framfor det søte. Fikk penger til godt og kjøpte oliven som 3-åring. Maten må lages av råvarer. En god saus er viktig. Pose-saus=skuffet. Favoritt pinnekjøtt og kålrabistappe. Ingen slår vår hjemmelagde pizza! Sender oppskrift på mail, hvis du vil prøve. Beste snacks er nylaget popcorn. Ikke dessert-frelst.
 Favoritt drikke ?
Vann går til det meste. Svak for Spansk rødvin når jeg skal kose meg med et godt måltid. Prøv en Baron de Ley eller Vina Ardanza. En kald pils San Miguel etter en treningsøkt i Spania er heller ikke å forakte.
Rundt 10-årsalderen. Stod på Stabekkbanen og så på de store gutta som Gunnar Sjøvall, Jon Erik Ross, Per Holm mfl. Ble meget fascinert stilen til gutta i hvitt antrekk som fikk til den perfekte lyden fra en lav hard ball over nettet og hadde et dårlig skjult smil når motstander ikke rakk ballen.
Spilte ishockey i 10-12 år også og fikk mye igjen for det, temperamentet er kanskje ikke like ettertraktet!
Det er gøy å spille og gir samtidig fin trening. Hver ball du slår er en utfordring. Krav til psyke, koordinering, finesse og fysikk er rimelig unikt i tennis. Passer min personlighet. Jeg har nok et talent for presisjonsaktiviteter. Har du aldri sovet godt på et deilig slag duTABORTAPOSTROFa?
 Har du en favorittmotstander på  tennisbanen og hvorfor?
Terje Persson, da blir jeg straffet hver gang jeg slår en dårlig ball. Han er en fin sportsmann og gir sjelden noe gratis i tennis. Hver gang jeg har spilt med han, gir det inspirasjon til å trene og bli enda bedre…. en dag skal jeg f… slåTABORTAPOSTROFn. Si fra når du har skulderen ute av ledd Terje!
Kanskje Stavern turneringen, sommer og sol, samt det sosiale rundt ! Ellers liker jeg turneringer avholdt i Nordstrandshallen, teppekvaliteten og lyset der er mot det perfekte.
Oppladingen til NM Bergen var +5kg, solid trening med kona 1 gang i uka, toppet med en kraftig forkjølelse under turneringen……….kunne det bli bedre? Nystrenget racket gir kamplyst. Ingen anledning til å klage da!
 Hvor mange timer i uken  tilbringer du  på banen?
Vanligvis 2-3 ganger. Jeg vet jeg blir mye bedre med 3-4 timer, skulle ønske jeg prioriterte annerledes. Det er jo gøyest å vinne! Svakhet - er ingen selvpiner!
Prøver jo. Liker bortoverski og sykler en god del til jobb (tur-retur over 30km) om sommeren. Magebeltet på sykkelsekken fra i høst var pinetrangt på vårens første sykkeltur 21 april. Deilig å begynne sykkelsesongen igjen.
Divisjonstennis i 3 divisjon og veterantennis på et på lavt nivå i Prinsdal. Bare gutta bestreber seg på å møte og prioriterer tennis litt høyere på laget, er jeg fornøyd.
Kort duppet forehand cross og hard rett backhand. Har hørt av flere at jeg har litt uforutsigbare og skjulte slag .
Ingen ting slår vel en perfekt grusbane som er passe fuktig på en sval varm sommerdag. Det er en sjeldenhet i Norge, derfor så topp!
Et godt teppe innendørs og godt lys gir vanligvis mest spilleglede.
John McEnroe uten tvil. Kanskje det største tennistalentet jeg vet om. Ikke mange kunne måle seg med hans dropper, volleys og servereturer. I tillegg en guffen venstrehendt skruserve. Han spilte mye med hjerte, men ble dessverre lett forbanna på seg selv (og alt rundt han), når han prøvde på mer en han var kar om. Hmh.. hvorfor liker jeg han tro?
Roger Federer er vel kanskje dagens forbilde.
Skulle ønske flere oppdaget at tennis gir mange gleder og morsomme utfordringer. Har alltid ønsket at flere jenter ville spille tennis fra ung alder og livet ut. Det ville tilført miljøet mye.
Men hva kan vi gjøre selv? Vi seniorer kan inspirere de unge mer enn vi tror. Utrolig hva bare 10-15 minutters ballspill og oppmuntring betyr for de unge, så gjør nå det da! Dere jenter også.