Holmenkollen TK

Selvstendig næringsdrivende ( har jobbet med tennis de  siste årene)

Hvilken musikk hører du på?

Mye forskjellig, - kan spenne fra CC Top til Andrea Borcelli.

Prøver og tenke sunt, så kylling, svine kjøtt,pasta går det mye i. Lager mye  smothies av  frukt, smaker godt og mye vitaminer.

Favoritt drikke ?

Veldig situasjons betinget. Normalt Farris varianter, gjerne rødvin ved hyggelige  anledninger.  På byen går det fort i øl ,GT eller Long Island.

Begynte og spille da jeg var 13 år. Laget en provisorisk bane utenfor der jeg  bodde på  Briskeby. Deretter bla aktiviten flyttet til Frogner banene, og så videre til  OTK. Min første  trener der var Dick Bjurstedt.

Fantastisk morsom og allsidig idrett.

Har du en favorittmotstander på  tennisbanen og hvorfor?

Vanskelig og plukke ut noen spesiel, men jeg foretrekker kamper hvor det er jevnt  og  spennende og man må ta ut alt man har lært av taktikk og strategi. Når man da  går seirende  ut er det en deilig og tilfredsstillende følelse.

Arrangørene av NM veteran pleier og lage gode arrangementer med bra innhold så  det er  nok en favoritt turnering her hjemme. Ute er det nok flere favoritter, men den  råeste var og  få spille på Center Courten på Monte Carlo Country Club. Har spilt  der 2 ganger, i 1978 og  2002.

Slår inn ca 25 min + uttøying 10 min. Prøver i forkant og analysere motstander og finne svake  punkter og spille på.

Hvor mange timer i uken  tilbringer du  på banen?

Ca 20 timer som trener + ca 5 timer egentrening.

Trener 2 - 4 ganger i uken på Sats

Spiller veteran lag for HTK.

Forehand

Raske underlag !

Har ingen !

Når ting ikke alltid fungerer på tennisbanen og frustrasjonen stiger (les: begynner og  bli  forbannet) Prøv og tenk at vi er utrolig priviligerte som kan holde på med dette  og i tilegg er  det både sunt og sosialt å spille tennis.