Vestre Bærum Tennisklubb

Pensjonist.  Men fra snøen går jobber jeg mye på og utenfor banene.  Med hovedoppgave: fjerning av ugress, småstein, løv og søppel.

ABBA, Beatles, men Les Miserables er favoritten.

Fondue

God italiensk rødvin.

Jeg var 13-14 år på Eiksmarka og var med i klubbsammenheng, men satset aldri på tennis. Men etter at jeg ble gift og vi startet opp Rykkinn Tennisklubb (nå VBTK) i 1976,

har jeg spilt på damelaget i mange år, og senere veteranlaget helt frem til i dag.

Jeg har alltid trent og drevet med idrett hele livet, og tennis er noe man alltid kan holde på med.

Jeg har en mann som alltid er klar.  Og vi har det bestandig gøy når vi spiller.  Da lærer jeg å bare gjøre det – ikke tenke – og løpe på alt. «Slå på ballen!»

Turneringer er i utgangspunktet ikke min favoritt.  Men klubbmesterskapet var jo i mange år obligatorisk.  Jeg har også blitt pushet til å være med i en rekke NM, hvor jeg til og med har vunnet mixed med min mann flere ganger.  Jeg har også deltatt på Norges lag i VM for veteraner.

Jeg prøver å ikke være for nervøs.  Men jeg er jo alltid best når jeg er skikkelig oppvarmet.  En fordel er det jo å få spilt litt som oppvarming.

Jeg tilbringer veldig mange timer på banen.  Enten jobber jeg der, eller så er jeg der for å se på barnebarnet Pia og den «gale» mannen, eller rett og slett for å spille selv.

Det blir mange mil på ski.  Lange soppturer om høsten.  Styrketrening med Hornigjengen ute hele året.  Kombinert rask gange/jogging flere ganger i uken og trappetrening i Skuibakken,

VBTK’s veteranlag.

Det er nok backhand, men volleyen er i fremgang.

Hardcourt inne.  Ingen feilsprett, vind eller sol.

Nå er det Casper.

Hvorfor vi gamle (kanskje til og med med vaksinen i orden) ikke får spille inne eller ikke spille double er helt uforståelig.  En ting som det bør bli slutt på i tennisen, er stønningen/skrikingen i hvert slag.  At verdensstjerner går foran med et dårlig eksempel er jo bare trist.  Burde vært forbudt!

Halvor Persson, Lillehammer Tennisklubb